varför tar jag inte mina egna råd?

"Den som skyddar sig själv från att bli sårad sårar bara sig själv"

Jag har sagt det många gånger. Det är nog det citatet jag är mest stolt över att ha sagt. Det är som i den där sången, The Rose av Bette Midler, "It's the heart, afraid of breaking that never learns to dance". Jävla stolthet. Men jag var säker. Var jag inte? Det hade inte funkat även om vi velat. Även om jag väntat?

?

i samma sång sjunger dem
"Some say love, it is a razor That leaves your soul to bleed"
är det det jag tror på? är det det jag vill tro på?


Kommentarer
Postat av: marika

nutte.., :(
du klarar dej bättre utan honom :), det var du som var för bra för honom, om något.

2008-04-14 @ 13:46:08
Postat av: a.k

*Jag var inte ledsen när jag skrev det där... bara tvivlar på mänskligheten och känslor över huvudtaget. Vi tror att vi är så mycket mer, och att känslor är något viktigt. Men det är egentligen bara hormoner och sånt knas... Vad är då egentligen äkta? Kan kärlek till en person vara äkta, eller är kärlek bara en känsla precis som hunger?

jag vet faktiskt inte...

2008-04-14 @ 21:38:31
URL: http://decibel.webblogg.se
Postat av: aline

Du måste vara det klokaste jag känner. och cool är du också.

2008-04-14 @ 22:33:22
URL: http://aliines.blogg.se
Postat av: greger

VERKLIGEN. fast jag hatar sånt där snack: att känslor är oviktiga, att dom är hormoner och sånt. känslorna är väl typ det enda som gör livet lev-värt? alltså annars skulle vi vandra runt som zombies. vi skulle ju tänka och vårt hjärta dunka, men för vad, om vi inte känner något särskilt?

see where i'm going.
sånt där är så sorgligt att lägga energi på, försöka lista ut varför världen mår som den mår. ändå gör man det en gång om dagen, minst.
det kallar jag konstigt och hormonellt. eller va?

2008-04-15 @ 20:26:51
Postat av: links of london

Vad är då egentligen äkta? Kan kärlek till en person vara äkta, eller är kärlek bara en känsla precis som hunger?

2010-07-29 @ 11:33:01
URL: http://www.elinkslondonsale.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0