zombiefår

Det är en himla massa genmanipulation och rabies som försigått inom filmvärlden på senaste tiden tycker jag. Det hela startade väl på riktigt för länge länge sedan med Alfred Hitchcocks klassiker Fåglarna. Den har jag faktiskt inte tagit mig tid att se ännu, shame on me.
Sedan dess har det fortlöpt, 28 dagar senare, en modern klassiker, enligt mig. För inte så länge sedan så kom uppföljaren 28 veckor senare. Människor blir rabiessmittade, biter varandra. Massa blod. WOW. Andra exempel där det handlar om just människor är ...
... typ, dawn of the dead?... den har jag inte heller sett, shame on me.

Sedan så har vi ju Will Smiths nya film I Am Legend. (Varför kan dom inte döpa hans filmer grammatiskt korrekt. I, robot. I Am Legend. I, retarded)  Det heter väl förfan I am a legend. Är det ingen annan som stör sig?... kanske inte.

Ikväll hyrde jag och J film. 'Black Sheep'. En skräckkomedi om .... Får... RabiesFår... som biter människor, så att människorna blir... MänniskoRabiesFår.
Jag vet inte riktigt vad jag vill få sagt med detta inlägg, förutom att.... Jag gillar rabiesfilmer.


Någon som har fler bra rabiesfilmtips?

Kommentarer
Postat av: hanna

jo jag stör mig som fan!:P varför liksom?! dom bor ju ändå i usa och då borde dom väl kunna sin egna grammatik? fy på dom!

2008-02-11 @ 15:51:03
URL: http://asskickingidiot.blogg.se
Postat av: Elin

Jag har sett Dawn of the dead.. Nu vet jag inte riktigt om du gillar sånna typer av filmer där folk biter varandra och alla blir smittade till rabies människor för att sedan dö. I just den här filmen så handlar de om en liten grupp människor som låser in sig i ett varuhus för att de är de ända på hela Jorden som inte är smittade. I slutet, precis när man tror att de ska klara sig, så blir alla bitna samtidigt.
En urusel film om du frågar mig^^

2008-02-11 @ 16:31:50
URL: http://alittlebitofmine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0