Förälskelse

Ni vet det där stadiet innan. Det där osäkra. Det kan gälla ett förhållande, eller ett jobb man sökt men inte fått besked om man fått tjänsten eller inte, det kan gälla nästan vad som helst. Ni vet när man får det där pirret i kroppen. Fjärilarna. Och förhoppningarna läggs på hög. Men sen brukar det vända, på något sätt blir man orolig och nästan paranoid. Rädd att det inte ska bli som man hoppas. Men varför oroa sig egentligen? Saker blir nästan aldrig som man hoppas ändå. Även om man känner att intervjun gick bra eller om personen ifråga har sagt att han eller hon ska ringa så vankar man fram och tillbaka genom rummet, sliter i håret, undrar när, tänker att man själv kanske ska ringa upp istället för att vänta fast man inte borde, biter naglar och går går går fram och tillbaka tills hälarna nötts bort. Tankar som "han kommer inte ringa" "han tycker jag är..." "Jag skulle inte ha sagt så här"... Tankar som med andra ord lika gärna skulle tolkas som "Jag är inte bra nog som jag är" tränger sig på.

Försök att njuta av det där härliga pirret istället. För det är faktiskt den där tiden precis innan som är som mest spännande. Och om du inte var bra nog som du är så skulle personen inte sagt att han eller hon skulle ringa upp dig. Och om han eller hon säger det utan att mena det så kan han lika gärna gå och knulla en get istället. Ta det lugnt. Var lite svårfångad. Ta kontroll.

Fast det är klart, det är ju lätt för mig att säga, jag inte bara spelar svårfångad, jag är svårfångad.

Kommentarer
Postat av: al

Hehe, då får jag svara på din blogg och inte din systers så hon börjar undra =)



Ja, men då är det ju konstigt att det heter piggvar.. =)) Segvar... Åh, fy, vad äckligt det lät! X((



Näe? Punkband! Fy fan vad häftigt! Är det nåt man känner till?



al

2008-07-18 @ 15:24:52
URL: http://aljohansson.blogg.se/
Postat av: mathilda

tack för peppen underbara.



jag är glad för att vi kan inspirera och lära av varandra :)

2008-07-18 @ 16:29:49
URL: http://dalberg.webblogg.se/
Postat av: Peaches

åh, det där innan ett förhållande är så himla jobbigt men ändå så spännande! :)



Svara gärna på frågan i senaste inlägget "Jag vill veta!" om du kan! Kram

2008-07-18 @ 18:28:06
URL: http://iwonderyouwonder.blogg.se/
Postat av: Siri

Sv: Åh, tack! Då får du bli min favoritgroupie :) Och som svar på din tidigare fråga så är det jag som ritat bilden på snubben med öppen skjorta. Rawrrr.



Förresten så gillar jag det här inlägget och kan hålla med om flera av sakerna. Men själv är jag en sådan som hellre oroar mig över att det ska gå dåligt än ser det bra-iga som kan utvecklas ur det hela. Har man inga förväntningar så blir man inte besviken... är mitt resonemang.

2008-07-19 @ 21:28:56
URL: http://sirre.blogg.se/
Postat av: Lisa

Alltså jag brukar inte gilla sådana här brutalt ärliga bloggar, men denna går fett in på likie-listan

2008-07-23 @ 22:17:39
URL: http://radiobedlam.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0