cosialyterarded:LLL

Glöden från en cigarett gömmer sig framme vid trappan av sten. Jag går med bestämda steg. Saktar ned farten. Det är han. Jag tänker att han inte borde röka, han tränar ju. Han säger hej, lite retsamt. Ekandet från mina klackar avtar. Jag är chockad. Jag har föreställt mig situationen tusentals gånger. Jag tar min chans och svarar med ett långdraget tja. Jag ler lite nonchalant, jag vet inte om det syns i mörkret. Det är tyst. Jag tar ett snabbt försiktigt andetag. Jag frågar om han har en cigg att bjuda på och försöker låta vänlig och självsäker på samma gång. Det är en märklig tystnad mellan oss. Som om vi befann oss i ett vakuum. Efter några korta ögonblick svarar han att han har det. Han plockar fram ett paket ur innerfickan och räcker fram det mot mig. Jag älskar sättet han rör sig på. Lugnt, kontrollerat. Jag tar två steg i hans riktning och slår mig ned bredvid honom på trappsteget. Tar artigt emot paketet och plockar ur en cancerpinne. Jag tänker precis fråga om han har eld men han hinner före. Han håller fram en tändare. Jag känner värmen från lågan spridas i novemberkylan, lutar mig mot den med ciggaretten instucken mellan både fingrarna och läpparna och andas in genom filtret för att få igång glöden. Jag lutar mig bakåt, drar ett djupt bloss och blåser lättat ut. Det känns som att flera kilon lyfts från mina axlar och försvinner ut i etern tillsammans med röken. Jag tänker att jag inte heller borde röka, det är inte bra för rösten. Han betraktar mig. Han gör det till skillnad från så många andra utan ursäkter och det känns som om hans blick obarmhärtigt ser rakt igenom mig.

Kommentarer
Postat av: Happy that you were my friend today

OMG, that is wonderful. or not.. depends on how you see it. But wait, maybe i am "taking förhastade slusatser"?.. Is that real and is it who i think it is?

2008-11-17 @ 22:36:40
URL: http://aliines.blogg.se/
Postat av: Barrebo

vaaaavavava? vad är det hära? logga in på msn och förklara dig själv! :D

2008-11-18 @ 18:54:36
URL: http://barrebo.blogg.se/
Postat av: Tha big J

är det vem jag hoppas på att det är? :O:O

2008-11-18 @ 22:08:14
Postat av: Sofia

Shit woman. Du skriver för bra!

2008-11-24 @ 19:24:27
URL: http://remind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0