Kycklingsången

Såhär ser mitt liv ut, ibland:

Igår började med gehörs- och musikteori prov. Det gick bra. Sedan spelade jag upp låten jag ska spela på första sing/song uppspelet (som kommer att äga rum nästa vecka på torsdagen kl. 19.00 i münchenbryggeriet, kika gärna förbi!) under ensemblen. Det gick bra. Sedan var det arrangering- och kompositionslektion där vi hade vikarie. Vi körde staffet sång efter en bestämd och ganska trivial ackordföljd. Jag fläskade på med stråkar och bas i kvintintervaller. Det gick bra...
Sedan stannade jag kvar en stund efter lektionen för att lägga på sång på min inlämningsuppgift i just arrangemang och komposition. Det sket sig. Och mannen som jobbar i fiket blev arg för att jag trodde att en gaffel kostade femtio öre. Eftersom jag har pms så bröt jag ihop och började gråta. he....e.

Det blev bättre nästan direkt, för Bella i min klass hade bakat muffins till alla. Och förövrigt så hatar jag alla som inte känner till den korrekta formen av muffins i singular. Det heter EN MUFFIN. Okej!?

Jag har förresten aldig varit bra på att skriva om mina dagar, händelser och mitt liv etc. men det märkte ni nog. Förlåt.

Kommentarer
Postat av: Aline

Haha, imorgon it is!;) Gordöverlämning...

2008-11-20 @ 18:59:30
URL: http://aliines.blogg.se/
Postat av: J

Nu är jag klar! ska vi repa? ;) höhöhö

2008-11-20 @ 23:22:40
URL: http://woodss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0