Ljusare tider

Jag och min iPod har varit rejält osams på senaste tiden. Jag kan medge att vår relation faktiskt aldrig varit helt bra. Medan jag fostrats in i musikens värld via artister som Nirvana, Korn och Marilyn Manson så har min iPod, kallad Sigrid (numera I pood), försökt att konvertera mig till det relativt moderna hiphop och Rn'b lyssnandet och annan populärkulturell musik. I ungefär en vecka har osämjan varit värre än någonsin, och jag och Sigrid hade så gott som ingen kontakt. Vi fastnade i en destruktiv envägskommunikation som alltid slutade med att jag i min frustration stod och skrek på Sigrid som vägrade fungera.

Tack vare lite informationsutbyte mellan både min och Sigrids goda vän datorn så har vi insett att vi båda måste respektera och acceptera varandras bakgrunder. Sigrid har verkligen, under de här första månaderna vi spenderat tillsammans, öppnat upp mina vyer, men har efter mycket om och men medgett sina brister och vi har nått fram till en mycket fördelaktig kompromiss. Framtiden ser ljus ut. Vi funderar på ett vinterbröllop.

Kommentarer
Postat av: Josefin

min ipod heter Frank och är min bästa vän. vi bråkar aldrig. vi är the perfect match. (även om han ibland gillar att spontan-hänga sig mitt i The Cures "Let's go to bed". det är ju lite onödigt tycker jag.)

2008-09-26 @ 21:09:53
URL: http://thedrowners.blogg.se/
Postat av: victoria

Haha! Åh shit, du har så bra musiksmak annars. :O Okej, vilken är din ABSOLUTA favoritlåt i hela världen? Min är Metallica - Nothing else matters, utan tvekan.

2008-09-27 @ 22:39:09
URL: http://svartvitlila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0