Gott nytt år"!

   

erB

 Jag tycker i teorin inte om materialism, men även jag har mina svagheter. Jag tror ändå att det viktiga när man införskaffar sig saker är att man vet vem man själv är och därför köper saker som representerar den man är och den man vill vara, (ni vet kanske, om ni läst min blogg förut, att jag tror att identitet är en illusion och att man är den man vill vara) samt kan bidra med något i ens liv. Om man har för mycket saker så blir det tillslut sakerna som tar kontroll över en själv istället för tvärtom.



Du skulle kunna lära dig ett och annat...

Gat.g.

Jag känner en stark avsky inför den där människan. Jag tycker den är fullständigt dum i huvudet. Det har jag gjort länge nu. Jag vet inte vad jag ska göra åt saken. (Hjälp mig!)

EAAEA

Nu är det mellandagsrea och jag tillåter materialisten i mig att komma ut och visa sitt montruösa ansikte. Det blev ett par dr. Denim byxor (har inga baggy sen innan), ett korallorangefärgat linne (Det är snart vår, och inne med färger igen) och två stereoadapters(sånt är bra att ha om man är musiker bara... liksom) till mig. Och en lattevisp till mamma... som bara jag kommer att använda ändå...

I julklapp har jag bl.a. fått ett par galna skor och ett PA-system. Jag kan andas lite sann modeblogg anda och kanske lägga upp lite bilder sen...

hjälp.siffror.

Jag hatar när man har ett missat samtal från ett okänt nummer, då hamnar man direkt i en obehaglig antingen eller situation, ska man ringa upp och ta reda på vem det kan ha varit som ring? Det kan ju ha varit vemsomhelst? Eller ska man förbli i ovisshetens dimma?

Så jag knappade hursomhelst in eniro.se, smart som jag är, och det visar sig att den som ringt mig är ingen mindre än ....
"Ellerth Dahlberg, Traktorförare"

... jaha.


Julaftonsnatt

Ensam, äntligen. Kallt. Jag ville se stjärnorna. Det var klart förut, nu har molnen dragit in och jag ligger på du frostbitna gräset som en idiot.

Da'n före da'n

Så imorgon är det julafton. Dagen skall spenderas hemma hos min faster med jullunch och möjligtvis lite kalle-anka tittande. Trots att jag inte tycker så mycket gott om vårat konsumtionssamhälle ska jag bege mig iväg till NackaForum för att inhandla lite gåvor, för att jag vill ge. Själva tanken med julen är fortfarande fin...

Kholmmm

Hello loverbirds. Ikväll runt sex rycket har jag spelnign i katrineholm med mitt band på Inferno så om det är någon som råkar läsa det här och bor i närheten tycker jag att ni ska kika förbi. Jag förvarnar om att jag är extremt förkyld och låter som en kråka, men ändå.....

Citat om mat

Jag tycker om att äta mat, så när jag blir mätt, då känner jag liksom att.... fan!
- Aline Jettel


Gå in på min myspace och lyssna på part1. helicopterride, nyinspelad klassiskt inspirerad och pianobaserad.

Roll the Credits.


Used to be alright. What happened?
Now you're one of us. The spotlight is,
on.

Deusexmáchina

Du har väl koll på vad spotify är?
Förvånansvärt många har tydligen inte det, så barmhärtig som jag är skola jag berätta lite kortfattat.

Spotify är en svensk musiktjänst baserad på streamad musik, tack vare avtal med de flesta skivbolag är utbudet stort, (tro mig, på min spellista har jag allt från bach till dimmu borgir till britney spears till the faint till Bach och Debussy), och du väljer att antingen betala en avgift eller använda dig av den reklambaserade tjänsten för att få tillgång till all denna musik lagligt. Det tar mindre utrymme på din dator eftersom det enda du behöver är ett iTunes-liknande program och artisterna och skivbolagen får dessutom sin beskärda del utav inkomsten. Det här är nästa stora grej. Jag svär.

Just nu är inte den reklambaserade tjänsten helt färdigutvecklad, så håll ögon och öron öppna, om du precis som jag bara väntar på att bli frälst.

dream weaver

Hon målar läpparna med röd färg enligt dumma regler och riktlinjer. Någon har bestämt att det är fint. Hon vill gärna vara fin, för än en gång har hon trasslat in sig i fantasin.



Det är inte för hennes egen skull. Ingenting. Är.

Soundtrck


Blue foundation - eyes on fire


mapS

Byta identitet? Börja med att gå in på www.fargadelinser.se ...
Just nu kan du som bloggare dessutom få ett par färgade linser gratis om du gör lite smygreklam för fargadelinser.se.


HiiiiiU


                   Det här gjorde jag i helgen...          Ni då?

Woche

"When I was little I played a game, where love and happiness were the same"
-  Grey Daze


Timére

Det är lunchrast. Jag har gjort mig den stora mödan att klättra upp på vad som idag är ett halt skinnarviksberg. Ingen vet vart jag är. Om någon skulle undra så vet dom inte. Dimman ligger tätt längs stockholms hustak och isolerar mig. Det känns bra. Nu ska jag läsa.


utsikt

Dagens ord.

Antipati
- motvilja, aversion, avsky, avoghet
(motsatsord: sympati)

källa - synonymer.se

Kurage

Det krävs en jävla massa styrka att ta sig upp på morgonen när man väl har börjat ifrågasätta varför man egentligen fortfarande gör det...


fuck the system - system of a down

MeDiCaTe

Ramble. Brukade. Försöker. Ledsamt. Förvirring. Saknar. Nära. Långt. Avstötande.
slut?

(passauf)

EllMIK


Paramore - Decode
(twilight soundtrack)

ÉlDia

Jobb.ExtraJobb.Glöggkväll.Limbo.Dans.Hem.

workingmyback

 ...

kärlektilmlinMamam

När jag kom hem ikväll, eller snarare inatt, så fanns det mint-te i skafferiet.
Det står en gb-glassgubbe på vår vind.

Det är sånt som gör livet värt att levas.

Twilight.


Det är åtta före mig i reservationskön till boken. Blä.

-

Jag är kär i deras kärlek.

sIckinthEHäd

En klasskompis till mig har gjort den här låten. Man börjar ju oroa sig lite för hennes mentala hälsa, men det gör ingenting för låten äger ändå. Over and ut.

Här är hennes blogg förresten!

RECENSERA:MERA

b o k

D o p p l e r
- Erlend Loe

Andreas Doppler är på sin vanliga cykeltur från jobbet hemåt då han faller omkull och slår i huvudet. När han återfår medvetandet lägger han märke till skogens lugn och harmoni. Han känner ett starkt behov av att få vara där, så han packar ihop sina saker och flyttar in i ett tält i norges natur. Ackompanjerad av en älgkalv vars mor han dödat för föda försöker han att fylla sina dagar med så lite som absolut möjligt. Andreas, eller, Doppler med kuken, som han också kallas, har kommit till insikten att han inte tycker om människor och han tycker inte om det samhället som de konstruerat, vars regler de följer, de samhället som han levt hela sitt liv och försökt passat in i. Nej, Andreas är trött på duktighet. Det är hans uppdrag att försöka uppsöka intelligent människoliv och rädda dem från duktighetens obarmhärtighet!

Doppler är en rolig, annorlunda och skruvad komedi som på samma gång som den underhåller även vidrör en hel del existentiella frågor och framförallt behandlar ämnet nihilism.



Boken ger mig inga särskilda wow- eller aha-upplevelser, men den är relativt kort och definitivt läsvärd då den på ett mer konkret sätt sätter ord på en hel del tankar som ibland snurrar i mitt och säkert många andras huvud. Loes språkbruk och sätt att få ner tankar på papper, hur flyktiga de än må vara och ändå lyckas upprätthålla en röd tråd gör boken unik.
3,7 / 5

RSS 2.0