Everybody needs a spoon

Just nu är jag bara sådär jävla less på allting. Jag har massa saker att se fram emot men det glädjer mig inte det minsta. Livet känns bara allmänt ointressant. Jag är inte ens nyfiken.

Jag kanske låter som en jättetönt men jag längtar tills skolan börjar, för det här lovet sög.
                                                                                

Alldeles nu så gör jag likadant

Orden låg i magen, för jag svalde dem när de var på väg upp.
Vet inte varför jag är så rädd för att säga. Kanske är jag rädd att när orden lämnar mina läppar så ska också känslan fly. Då behåller jag dem hellre kvar i mig.

förlåt


Great things take time

Den senaste tiden har du varit så konstig. Som om du vill vara någon annan. Som om du vill vara mig... Visst, jag tar saker ifrån dig också. Uttryck, skämt osv. Men du, du tar hela min attityd och inställning. Är du verkligen så trött på dig själv? Är du verkligen så osäker att du är villig att bara släppa alla dina ideal och övertygelser? Har du inte fattat att det är precis sådan jag inte är. Så om det är mig du försöker vara så gör du bara fel. Du försöker strida över gränserna, vara rebell, vara kaxig, utmärka dig själv. Men jag ser ju att du fejkar. Det är så tydligt. Jag vet att du inte är såhär. Du är inte osäker egentligen, du kan välja att inte vara svag. Jag förstår verkligen inte vad du håller på med, men det äcklar mig.
Snälla, skaffa en egen identitet.


Förlåt,
Det är jag som är svår. Det kanske var därför du fastnade.
För jag är den där gåtan du inte riktigt kunde lösa.
Jag är svår och du är lätt, och det gör mig svårare.
Du är lätt just bara för att jag är svår.

Du vet stora saker tar tid, så vänta på mig.                              alldeles snart så gör jag likadant


Så kanske man drunknar

Det är rätt synd det där, att tider ska förändras. Men ändå så vill man ju inte leva fängslad i ett förflutet.
Jag vet inte. Det är svårt det där. Varför ska det vara svårt?
förlåt.


det är bara döda fiskar som flyter med strömmen.


Infected

Detta är så fullkomligt värdelöst. Och, nej, jag menar inte ded svenska bidragen i melodifestivalen, även om dom också är rätt dåliga. Jag har gått och blivit sjuk. Precis när det är dags för lov också, såklart.
Jag skyddar mig med massor utav grönt te, echinaguard och ingefärs vatten. Inte så gott det där ingefärsvattnet, men jag känner ändå ingen smak så det gör inte mig något.
Har suttit ihopkrupen i sängen med min solo tidning hela dagen och tyckt synd om mig själv.
Bästa pepplåten att lyssna på när man är sjuk är iallafall Stronger med Kanye West. What doesn't kill you only makes you stronger, ni vet.

Hur man räddar en mus

Min jävel till katt släpade hem en mus ikväll. Jag, E och J freakade ur totalt och sprang och hämtade ugnsplåtar till försvar och så stod vi i hallen och tjöt som tre små hjälplösa idioter.
Extremt löjligt.
Men vi lyckades få ut musen i friheten igen iallafall.
vi döper musen till Nisse.


Mintkyssar

Igår var ingen vanlig dag. Igår var det exakt ett halvår sedan min kära Kristin dog. Igår var första dagen jag besökte hennes grav. Jag har inte klarat av, orkat eller vågat ta mig dit förut, men när jag kom dit ville jag aldrig gå.
Lunden där hon finns är omgiven av björkar och tallar som rasslar när det blåser. De skyddar mot den kalla vinden och omvärlden. De stänger ute ljus från husen och lämnar fri sikt mot stjärnorna.

där finns bara plats för tankar och känslor

Det känns konstigt att ett halvår redan har passerat. Det känns som om vi passerat en milstolpe. Som om det är första steget på vägen. Jag vet inte vilken väg det är och jag vet inte vart den bär, men jag hoppas att den leder till något bra.

Massa ost

"He makes good cheese dude"

Men... Vad är det jag vill få sagt. Det har jag nog glömt. Det var alla hjärtans dag idag. Förra året spenderades min alla hjärtans dag i en sjuksäng. I en sjuksäng, med ett tjockt ben på en filt som det stod simonsen på. Och mitt tjocka ben täckte precis över så att det bara stod Simon. Det kunde ju inte ha blivit värre.

Nagel mani

Jag har gula naglar idag. Alldeles illgula.
Inte särskilt säääxy och ganska läskigt men ack så coolt.
   depend nyans nr35 och nr88
Det andra röda lacket är mitt favoritlack. Det är orangerött och jag fick det i julklapp av A och E.
Orange råkar vara B.Ks favorit färg, och när det kommer till naglar vill jag helst ha rött lack, så färgen är perfekt.
Ska ha på konserten.


zombiefår

Det är en himla massa genmanipulation och rabies som försigått inom filmvärlden på senaste tiden tycker jag. Det hela startade väl på riktigt för länge länge sedan med Alfred Hitchcocks klassiker Fåglarna. Den har jag faktiskt inte tagit mig tid att se ännu, shame on me.
Sedan dess har det fortlöpt, 28 dagar senare, en modern klassiker, enligt mig. För inte så länge sedan så kom uppföljaren 28 veckor senare. Människor blir rabiessmittade, biter varandra. Massa blod. WOW. Andra exempel där det handlar om just människor är ...
... typ, dawn of the dead?... den har jag inte heller sett, shame on me.

Sedan så har vi ju Will Smiths nya film I Am Legend. (Varför kan dom inte döpa hans filmer grammatiskt korrekt. I, robot. I Am Legend. I, retarded)  Det heter väl förfan I am a legend. Är det ingen annan som stör sig?... kanske inte.

Ikväll hyrde jag och J film. 'Black Sheep'. En skräckkomedi om .... Får... RabiesFår... som biter människor, så att människorna blir... MänniskoRabiesFår.
Jag vet inte riktigt vad jag vill få sagt med detta inlägg, förutom att.... Jag gillar rabiesfilmer.


Någon som har fler bra rabiesfilmtips?

Konst eller konstigt?



      

         
Klicka på bilderna för att förstora. Motiv: hand, asfalt, träd, sladdar, lödtenn 

Vet ni vad jag inte tycker om?
När saker alltid måste vara något. Föreställa något.
Vara korrekt och regelrätt. Kan det inte bara få vara det det är.
Få vara ingenting särskilt, 
vara vadsomhelst som du vill att det ska vara?

Google för Emos

Har ni hört talas om blackle.se? Det är en sökmotor på internet som funkar precis som google, skillnaden är att den är helt i svart. Den har dock inte bildsöks funktionen.
Nej, detta är inte en emo anpassad version utav google, tanken är att spara ström. Eftersom sidan är helt i svart krävs det inte lika mycket energi för att lysa upp dataskärmen, vilket gör att blackle är mycket mer miljövänlig än google. Sprid ryktet!


loosing faith

Nä... John tucker must die.
eller?                                                                                                  Jag håller er uppdaterade....

Perfect

Den 3e april ska jag gå på konsert. Det här är en ytterst viktig händelse för moí, och jag har redan(!) börjat planera vad jag ska ha på mig för kläder, parfym och hur jag ska sminka mig osv.
Jag har tyvärr haft ett stort problem. Jag har inte haft någon snygg topp att ha på mig. Det räcker nämligen inte med att toppen är snygg, den ska sända ut rätt signaler, visa vem jagär etcetera, etcetera. Jag har haft en pretty bild uppmålad i huvudet av hur den skulle se ut. Den perfekta t-shirten!

Men ack så fel man kan ha. Jag har funnit den perfekta överdelen, och det är inte ens en t-shirt.
Det är denna fabulösa skapelse jag tänker ha på mig, till vilket pris som helst! (uttryckligt talat, själva linnet är ganska så billigt.)

Det är ett brottar linne, från H&M, designad av ... någon kändis(?), iochmed deras kampanj mot aids. Den är helt enkelt perfekt.

Spread you wings and fly

Jag känner mig inte redo för det här ännu.
En ny blogg! Efter nästan två års kärlek till min gamla blogg så ska jag bara lämna allt bakom mig och gå vidare till den här. Nej jag känner mig inte alls redo. Jag vet inte ens vad jag ska blogga om. kanske låter lite löjligt, men det är faktiskt ett stort steg för mig, haha.
Okej... here it goes
Hej då gamla bloggen, Hej nya bloggen


                                                                                                                                                                               *vinkar*

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0