Dagens Deprimerande

Mina låtlistor på Spotify har på något magiskt vis raderats.
Jag tänker inte ens göra ett försök till att uttrycka min vrede.
"I saw the future, the geeks were right!" - the faint.

Det mest egoistiska man kan göra är att kalla någon annan för ego

''Vi har alla våra skäl'' känns som något av en klyscha, men visst är det sant! Vi har alla våra skäl till varför vi handlar som vi gör, och visst kan det tyckas vara själviskt, eftersom allt detta handlar om just oss själva. ''våra'' skäl, till varför ''vi'' agerar som vi gör, men att vara verkligt egoistisk skulle jag snarare vilja påstå är när vi inte längre tar oss den tiden att stanna upp för att lyssna till varandras förklaringar.

Hela mitt liv har jag varit den som nickar och håller käft.

Jag är inte den som gärna ställer till en scen. Jag vill att alla runt omkring mig ska vara nöjda och glada, och jag är definitivt inte den som klagar.
Jag ville väldigt gärna ha tandställning, när min tandläkare då skulle bedöma om jag behövde det eller inte så fick jag svaret att jag  "har ju ett så charmigt och karaktäristiskt" leende, vilket i mina öron var ungefär samma sak som att säga "du behöver ingen tandställning fuckface, det är lika bra att vi låter dig gå omkring i ditt feta överbett så att sverige får lite individualitet", men jag sa inte emot eftersom jag litade på hennes proffesionella bedömning. Det tog ett argt telefonsamtal från min mamma till min styvmamma och efter det ett långt samtal mellan min tandläkare och styvmamma innan jag fick komma in för en andra bedömning.
Min svenska lärare har satt bedömningen "G" på mig, vilket jag tog väldigt illa vid mig av. Jag har tidigare haft mvg i Svenska, och jag vet att jag skriver bra samt är mycket vältalig av mig, men jag bet ihop därför att jag vet att jag (tyvärr) måste tillförlita mig på hans proffesionella bedömning. Om han anser att jag inte presterat tillräckligt bra så får jag helt enkelt göra ännu bättre ifrån mig i fortsättningen.
Jag var hos frisören idag. Det har hänt en enda gång att jag gått ifrån frisören och känt mig riktigt nöjd, därför tänkte jag att idag så måste jag stå på mig och verkligen vara tydlig med hur jag vill ha saker och ting.  När frisörskan är färdig med klippningen så är jag fortfarande inte helt nöjd, så jag säger snällt till att jag gärna vill ha det lite mer extremt uppklippt...

Min frisyr är inte alls extrem... inte det minsta. 

Jag har hela mitt liv varit den som nickar och håller käft därför att jag litar på folks proffesionalitet. Det har varit jävligt korkat av mig.
Svar till Anonym: Tyvärr så har jag det ja, även om jag många gånger önskat motsatsen. Sen, när jag är klar med mitt kan du få det, för jag tvivlar starkt på att du har något om din tid går åt till att surfa runt på okända människors bloggar och lämna dryga kommentarer. Om du har något emot vare sig mig eller min blogg så kom inte hit. idiot.

Den 25e smäller det!

Imorgon skramlar det till ordentligt. På morgonen ska jag på kaffekurs på jobbet. Sedan bär det av till frisören. Efter det ett kort möte angående studiecirklar, och sedan ska jag införskaffa mig en daimtårta att mysa med framför mina matteböcker... Wish me luck.

DOh

Jag satt och läste en blogg som jag vanligen brukar läsa (den här), och måste motvilligt medge att jag inte förstod ett ord som bloggerskan i fråga hade använt sig av, och kunde inte heller lista ut av sammanhanget vad det betydde, vilket såhär i efterhand känns väldigt korkat eftersom jag ju vet vad till exempel escape betyder.
Ordet är eskapism och betyder ungefär verklighetsflykt, dagdrömmeri.

så nu vet ni också!

Missforstamigratt

Jag satt och googlade på frisyrer, (ska klippa mig på onsdag), och råkade stöta på den här bilden. Jag dör av syrebrist, har aldrig sett något snyggare, har tappat andan, Pang.

Tänkte bara dela med mig av den omedelbara lycka som fyller kroppen när ögonen möts av sådan total skönhet. Over and uuut. ciao!

(bild ifrån Patrik Lernbergers hårkollektion Sheer Poetry)

First things first

I lördags så var jag och såg Fläskkvartettens föreställning "different trains" på judiska teatern. Det var nog bland det bästa jag sett på länge.

Rekommenderas varmt, läs resumé från expressen här!
(även bilden är från expressens hemsida)

(sen är det ju lite ballt att jag är släkt med en av dessa begåvningar också!)

Techniqué

Jag har fortfarande hosta, men livet är rätt sweet ändå! Jag har blivit medbjuden på konsert ikväll, och ska börja äta vegomat på halvtid. Jag berättar mer sen. (Om nu någon skulle bli sjukligt intresserad så kan det vara bra att veta, liksom)

Always somethin'

Det är söndag, slutet på denna vecka, och fortfarande så mycket att göra... Jag har så väldigt många repliker att lära mig. Repliker på spanska, repliker på svenska, repliker med fransk brytning, repliker med inlevelse och repliker utan inlevelse. Det är inte ens söndag längre...

nu ska jag duscha, och sen ska jag lära mig hur att uttala Kubas nationalrätt.
POWER.


Whatzdafuzz?

Och så var det alla hjärtans dag igen då...
Jag har den perfekta planen för dagen, så snart jag har snyggat till mig så ska någon charmig man plinga på dörren med blommor och choklad, han får gärna heta Robert Pattinson eller något i den stilen, sedan ska ha röva bort mig till wien och så ska vi ha en kabin i Riesenrad bokad för kvällen och bara sitta och prata och äta wienerschnitzel och dricka gott heurigen vin och bli uppassade av kypare hela kvällen, vad ska ni göra idag!?

(om han mot förmodan inte skulle dyka upp ska jag lyssna på den här låten och äta FETT mycket choklad)

The Kooks - Seaside

Like making panncakes without eggs

Det är någonting som saknas. Jag skrattar inte lika mycket längre. Jag väntar, men om du låter mig vänta mycket längre så är du fan inte värd mig, Gud, din saddistiske jävel.


Hosta.

Infektion. Badboll. .. .. skräp
sirap. angram.

skräp¨¨


Mva äh?!

Om självkontroll är en dygd så är jag en syndig jävlä varelse.

bigNews

År 2010 beräknas den första flygande bilen lanseras! Det har länge varit en dröm för människan att lyckas uppfinna en flygande bil, vi kommer väl alla ihåg slutscenen i grease? Terrafugia Transition är ännu bara en prototyp, men det är den första tvåsitsiga, högpresterande, lagliga och miljöbränsledrivna flygande bilen.

( större delar Ur metro, onsdag, 4e februari)

Jag vet, man ska inte tro på allt man läser, särskilt inte det som står i tidningarna, men man kan väl få önsketänka lite? Gå förslagsvis in på www.terrafugia.com själv om du vill veta mera.

Filmmusik

Min favoritlåt från min favoritfilm, I <3 Huckabees.

Jon Brion - Cubes

YxYay

Idag har vi vår första bruksensemble

"Mercy"

Helg; jag tycker om er;

Igår var jag och såg Twilight på bio... igen... för femte gången. he...he
Idag hade vi någon sorts friluftsdag i skolan, vilket inte kändes jätteviktigt (bowling liksom) så jag ställde upp för min arbetsgivare och jobbade tre timmar under dagen istället.

Och nu tycker jag att alla gör såhär, nästa gång ni ska fika, åk till Barista i forum nacka!

Bla vla bla SEX

Jag har köpt lite saker under veckan, bla. en termos mugg från Åhlens, 75 kr. Jag är te-nörd men även morgontrött, så jag hinner aldrig dricka te på morgonen, men nu är det problemet löst. Tips från mej; köp.



Den är fin också.

RSS 2.0