3

[... Vi sätter en fet parentes kring gårdagen ... ]

Vendetta

Du kommer långsamt att döda mig, och det älskar jag dig för.

ademordna

"Verkligheten är det majoriteten har ansett och anser att den ska vara. Inte nödvändigtvis den bästa och inte heller den mest logiska , den är den verklighet som har formats av den kollektiva viljan."
- Paulo Coelho

Men jag tänker aldrig någonsin leva mitt liv enligt någon annans villkor. Kanske är jag då sjuk. Ända sedan mänsklighet blev en sjukdom.


[Lev för dig själv. Dö för någon annan. Lev för dig själv, eller lev inte alls.]


Horan med hålet i handen .


She may look ever so sweet but oh She's got Vicious Plans


Tålamod.?

En dikt som inte berör är väl ändå bara prat.
En vision utan handling är väl ändå bara en dröm.
Ett steg i rätt riktning. Två steg bakåt.
Ett evigt väntande.


Komplimenterad

"Jag tror inte att du går att beskriva med mänskliga konstruktioner" - Isabelle Taylor (om mig).

'Strange what desire will make foolish people do . . . '

... and even stranger what it will make 'smart' people do.

Adam Levine säger allt jag någonsin velat få sagt, och lite därtill ...

Repeat, repeat, repeat ...



Just nu är det Maroon 5's första platta som spelas sönder.
Älskar eklektiken, groovet, budskapet. Allt.

Maroon 5 – Songs About Jane


Bakslag

Med ett huvud som blöder
och med ögon som glöder.

Time to hang up on your hangups.

.-  ( ... bye bye)

reVaken

Idag ska jag bara njuta av vardagens simpla nöjen. -
Som doften av nytvättade kläder och diskmaskinens trygga brummande. Nöjet i att läsa en god bok, lyssna igenom ett nyfunnet band och följa dagens nyhetssändningar. Stekpannans fräsande. Goda vänners skratt och skummet ovanpå en afterwork. -
Slutligen krypa ned i en nybäddad säng, sova mig igenom en drömlös sömn för att sedan stiga upp till morgondagens skrämmande arbete.
.

Can't stop.

-

I'm such a fucking cunt.


I know I dont know you, but I want you so bad.


n.e.r.d.

Carl Gustaf Jung är fett mycket tuffare än Sigmund Freud.
(ps. dagens ord: inter-subjektivitet.)

RSS 2.0