Dnästlätt

Dubbelmoral. Vi har miljövecka i skolan. Jag ska åka till london på lördag. Flygplan=dåligt. Jag=dum.

Kära världen.

Jag har fått tandställning. Hjälp.

Grrr!

Behöver jag säga att Tiger Lou på Debaser i torsdags var sjukt bra!?
Sjukt. Bra!.

(kolla även in Sonjagon och Mont Mardié...)

Just nu är det Queens of the stoneage i högtalarna.
Jobb igår. Jobb idag. Jobb imorgon. Kalas ikväll.

Kuriosa, En hyllning till och och mig, inte oss. (fast mest mej)

Jag tänker på veckorna, dagarna, innan det blev vi.
Det är över ett år sen nu. Du ringde mig på fyllan och frågade om jag ville ha telefonsex. Du var alltid en idiot.
Jag förstår inte riktigt hur du lyckades få mig tillslut ändå. Fast sen så tänker jag att, å andra sidan, så är det nog snarare jag som är mysteriet, inte du. 
Och man brukar ju säga att man såhär i efterhand ska vara tacksam för saker ur det förflutna, för att de har lärt en något. Men du har nog fan inte lärt mig någonting. Du var alltid en idiot. Visserligen en väldigt snäll och snygg sådan, men fortfarande en idiot.

Missförstå mig rätt...
när jag säger idiot, så säger jag det med en viss värme i rösten. Du var min första, och med tanke på hur sällan jag låter mig luras - antagligen enda, tonårsromans.

fast, det där med att man ska lära sig något av tidigare erfarenheter, det handlar nog inte så mycket om att du skulle ha lärt mig något konkret, bokstavligen, utan snarare att jag skulle lära mig själv något utav dig, och isådanafall så lärde du mig nog rätt mycket. Du lärde mig att
knarkärbajs,sexärkul,förvirradeochosäkratonårspojkaräringetförmig,..
...okej, du kanske inte lärde mig så jätte mycket trots allt, för där tar listan slut, förutom en sak till. Viktigast av allt...

bättre att ha försökt och förlorat, än att aldrig försökt alls.
(det är skillnad på att veta och att inse)

Kommer du ihåg skolavslutningen? Eller var du för full?
Du kunde ha fått mig igen. Jag tror att du ville ha mig igen. Men vet du, jag är alldeles för konstig för dig iallafall"!
(och jag är glad att du är glad nu.. att ni är glada, tillsammans)

PUSS :)


poor humanity.

w w w . k i l l a r o c h t j e j e r m e d b e k r ä f t e l s e b e h o v . n u


Champinjon

Drunknande flickan Josefin utmanade mig ...

Här är reglerna:
-Respond and rework. Answer the questions on your blog, replace one question you dislike with a question of your own invention; add a question of your own.
-Tag eight other un-tagged people.


Nuvarande besatthet?
Det här är den frågan jag väljer att ta bort och ersätta, därför att jag intalar mig att min besatthet faktiskt kan bli realitet, men såklart inte om jag bekänner den!

Vad har du på dig nu? 
T-shirt med tryck, bandage, mjukisbyxor. Inga strumpo, jag fryser om fötterna.

Tar du tupplurar?
Önskar att jag kunde. Kör zombie-walk och uthärdar, eller går inte upp ur sängen alls.

Vem kramade du sist?
Aline tror jag. Eller mamma, jag tror inte att jag har kramat mamma idag...

Vilka är de finaste orden du vet?
Sublim, vacker, strösocker

Vad blir det till middag?
Ingen aning, vi har fallit ur våra rutiner de sista lunginflammations-fyllda veckorna...

Vad var det sista du köpte?
Antagligen godis...

Vad lyssnar du på just nu?
Ljudet av teven... GG is on.

Favoritväder?
Ljummet. Skymning. Duggregn.

Vad skulle du döpa eventuella döttrar och söner?
Pojke: Elliot Fender Klinthäll (alternativt pappans efternamn...)
Flicka: Crystal Melody Klinthäll ( -II- )

Vilka är dina bästa redskap?
Beror på ändamål...

Säg något till den person som taggade dig.
J, du är väldigt begåvad och cool, jag är säker på att ditt fotoarbete kommer att lösa sig! :)

Favoritresemål?
Något kulturellt gärna men ... vartsomhelst, bara man kommer bort från mellanmjölkssverige och det gråsunkiga vädret så klagar jag inte!

Nämn några saker du inte kan vara utan?
Drömmar. Choklad. Musik.

Vad skulle du vilja ha i dina händer just nu?
Ett jävligt roligt tidsfördriv. Eller .. helt enkelt fett med pengar, det bästa tidsfördrivet av dem alla!

Om du förvandlades till en känd person av motsatt kön, vem skulle det vara?
Jack Black. Jag vet inte varför, han var det första jag kom på. Han är kool.

Om du kunde åka varsomhelst i världen i en timme var skulle du åka?
L. fucking. A.

Vem skulle du vilja fastna i en hiss med?
Nån som inte fiser.

Favoritlukt?

Axe parfymen med choklad, vaddennuheter, Utan tvekan. Totally hot.

Om du hade en tidsmaskin, vilket årtionde skulle du besöka då?
Antingen början av 90-talet (Nirvana, hallå!) eller typ det antika grekland.

Och min alldeles egen fråga:
Vad är det busigaste du har gjort?
Jag snodde en GB-gubbe för några månader sen, då kände jag mig ganska busig ...

- Jag har döpt honom till Lars ... (Ibland sprutar jag Axe dark temptation på honom)

Jag utmanar: Vi tar ... en Barrebo, en Siri, Cajsa, Anna, Wraith,  Och fyra övriga som känner sig manade"! Kommentera om det är någon som mot förmodan orkar haka på tåget. Tut tut!

Säg ifrån..!

Kulturutredningen föreslår att Rikskonserter och Caprice Records läggs ned. Genom ditt engagemang kan denna onödiga och kostnadskrävande omstrukturering förhindras. Säg JA till det framtida Rikskonserter - en nationell plattform för musik. Skriv under här!

(all text har jag kopierat från deras hemsida, därför att jag är för lat för att skriva något själv!)


Kan en morot stanna kvar?

Det värsta med att vara sjukskriven är att man blir så jävla uttråkad. Att det smärtar något fruktansvärt att skratta hjälper inte precis heller...
Åh, vad jag ska vara tacksam när jag blir frisk...

Jag ska kolla på Ellen, och skämma ut mig och vara inne på den här hemsidan! Och jag ska skratta, som jag ska skratta! (hemsidetipset härifrån...)

Seriously ... !?


((Get the message ... *rolling my eyes*))

Janalang

Jag tror att det är dags för mig att acceptera det faktum att jag inte är som andra och sluta sörja mitt förlorade intresse för triviala tidsfördriv. . . Jag vet bara inte om jag är redo. . .

Swenglish

I wish I had one of those mothers who make you soup when you're sick ...

a'roadinthe middle


I'm still having these flashbacks...


sommaren 2007 var den bästa i mitt liv,
allting går i moll utan din närvaro.

Same old song

Om vi alla går i cirklar, vart är vi då påväg?


deadhead

[ ]...Saken är bara den att majoriteten av de som inte är hjärndöda försöker att bedöva sina kalla läppar och komet kroppar med alkohol. Ingen vill ha ont. Det gör ont att tänka. Så man frågar sig inte ens om det är värt det, man bara kör, kör utav helvete. Halsar rent.

Jag sitter inte här och propagerar varken för eller mot alkohol. Jag bara säger som det är. Etanol är ett gift. Vi dödar oss själva, bit för bit. Det är precis det vi gör. Allt du kan göra när du är full kan du göra när du är nykter, det handlar bara om en sak, påstå inte något annat. Verklighetsflykt, ventilation, variation.
Kalla det vad du vill älskling. Jag vet att du vill.

Vi kallar det för att leva, när det egentligen är att dö.


Såhär trött är jag ...

"Vad är det för program?"
"Hotell karamell"
"Jaha, hotell kantarell alltså."

Haha...ha

http://www.twitter.com/angryDuck

Under över alla under när en loppa kokar soppa ...

(ni som inte ska ta åt er av den här texten vet vilka ni är...)
Jag tänker på hur saker antingen är överskattade eller underskattade och aldrigt uppriktigt uppskattade. För vad de verkligen är. Det är förjävligt. Det vore så himla mycket bättre om vi bara kunde acceptera saker för vad de verkligen är. Som jag pratade med vännen A om på vägen hem om en kille på festen där vi var, som alltid varit lite annorlunda, och som umgås med folk som egentligen behandlar honom rätt illa, men vart annars ska han ta vägen? Alla behöver en joker, ett svart får, en clown, någon att håna, klåpare. Så att de ska må lite mindre illa utav sig själva. Det är förjävligt.

Men jag inser lite såhär i efterhand att vi även pratade om mig. Jag är så trött på att umgås med folk som inte bryr sig, om varken kultur eller politik. Jag skulle så gärna vilja kunna gå ut, träffa trevliga människor och föra en intressant diskussion angående exempelvis fatalism, eller huruvida jag tycker att staten ska fortsätta att subventionera åt saab, men det kan jag inte. Människorna jag träffar, dom bara bryr sig inte.

Jag är inte 16, jag är 44 år gammal, men instängd i den här jävla pubertala kroppen och instängd i dom här jävla umgängeskretsarna med folk som inte bryr sig om någonting för att dom är instängda i sina småaktiga beteendemönster. Men vart skulle jag annars ta vägen?


RSS 2.0