Jag fyller år idag.

   

Fiskoplopp

Jag fortsätter faktiskt att förvåna mig själv ibland.
För ser ni, jag är faktiskt åh, så klok ibland. Det kan ni väl faktiskt hålla med mig iallafall?
"A v u n d   ä r   b a r a   e n   a n n a n   f o r m   a v   b e u n d r a n "
Det är viktigt att vara ödmjuk och överseende.
-
Det är viktigt att vara moraliskt och politiskt korrekt. Men det är mänskligt att vara elak. Det är en balansgång det här livet. En evig följd av övning och prövning. Jag undrar. Allt som har en början har ett slut. Det måste vara sant. Varför talar vi då så ofta om tidernas begynnelse?
Jag är rädd.

Ljusare tider

Jag och min iPod har varit rejält osams på senaste tiden. Jag kan medge att vår relation faktiskt aldrig varit helt bra. Medan jag fostrats in i musikens värld via artister som Nirvana, Korn och Marilyn Manson så har min iPod, kallad Sigrid (numera I pood), försökt att konvertera mig till det relativt moderna hiphop och Rn'b lyssnandet och annan populärkulturell musik. I ungefär en vecka har osämjan varit värre än någonsin, och jag och Sigrid hade så gott som ingen kontakt. Vi fastnade i en destruktiv envägskommunikation som alltid slutade med att jag i min frustration stod och skrek på Sigrid som vägrade fungera.

Tack vare lite informationsutbyte mellan både min och Sigrids goda vän datorn så har vi insett att vi båda måste respektera och acceptera varandras bakgrunder. Sigrid har verkligen, under de här första månaderna vi spenderat tillsammans, öppnat upp mina vyer, men har efter mycket om och men medgett sina brister och vi har nått fram till en mycket fördelaktig kompromiss. Framtiden ser ljus ut. Vi funderar på ett vinterbröllop.

Duärendrog.


Citat:

''En egoist är en ofin människa som intresserar sig mer för sig själv än för mig''
- Ambrose Bierze


(Almanackor är bra till mer än bara en sak)

Dagens ord

Fundering: Det är lite lustigt hur ''hetsa upp'' och ''upphetsa'' är två helt olika saker, men ändå egentligen, exakt samma sak. . .

Can't get enough. (youllbethedeathofme)


 Time is running out - Muse

Dagens ord

Jag kom nyss på världens coolaste skällsord! Okej, okej, here it goes. . . ''proteshuvud''!

Jag tar härmed på mig den stora äran att vara den sista bloggerskan som deklarerar att det är höst nu


Givemesomethingstrongagainstthisfeeling becauseImfeelingitanditsfeelingalltostrong

Ni vet den där starka känslan av ''jag vill inte''. Den kryper i mig. Det är så sorgligt, den synen vi har på frihet, att, med frihet kommer ansvar. För då är det alltså vårat ansvar att göra rätt, inte att göra det vi faktiskt vill. Vart ligger friheten i det? Jag förstår faktiskt inte. Jag vill inte vara en samhällsrobot, jag vill bara vara mig. Är det tillåtet? Jag tror inte det.

Jag skriver inte så många inlägg om mig och mitt liv, vem vet, det kanske är någon som är intresserad..?

Jag är ensam hemma. Jag har tänt ljus och ska öva på både min piano- och sångläxa. Mina grannar måste älska mig! Jag är omgiven av tända ljus och brummandet av vår diskmaskin. Tom och Jenny, två stycken utav världens finaste har precis gått. Vi har tittat på en romantisk komedi, alla hans ex, och tillåtit oss själva att fly från allt som kallas hjärnverksamhet i en timme och trettionio minuter.

Jag har stekt pannkakor till lunch imorgon. I vår skola måste man ta med egen lunch eller köpa. Jag är ganska duktig på att steka pannkakor. Äter man pannkakor så ska man vara lagom ball och äta dem med sirap!
ciao!

You're like Gasoline to me


Mousse T - Horny as a dandy (Bohemian like you remix)

Dagens ord.

Antonym
Motsatsen till synonym, alltså motsats
ex. Antonym är antonymen till synonym

Fika är bäst öga mot öga

Har ni någon gång försökt att fika flera personer tillsammans?

Det är ingen bra idé. Inte enligt mig iallafall. Det är svårt att föra ett samtal och få alla att vara delaktiga om man är för många. Dels blir det för många som delar med sig av sin åsikt, att det är svårt att få en mer djupgående och personlig diskussion, dels tar samtalsämnet lätt tvärt slut och vidareutvecklas inte då man gärna faktiskt väljer att inte dela med sig av sin åsikt för att lämna rum för andra att tala.



Den ultimata fika-upplevelsen är för mig två personer emellan.
I början uppstår alltid lite ytligt småprat. Men efter ungefär en halv latte brukar isen vara bruten, och man kommer in på lite mer personliga saker. Det finns liksom inga fler undvikande frågor, och man har ju fortfarande en halv kopp kvar att dricka upp. 

Det är något särskilt med fika. Det är liksom förlösande.
Fika - Connecting people!

Blä

Tänker Skita i att skriva tills jag har något vettigt och konstruktivt att skriva. So long bloggFuckers!

Är det okej att inte vara okej?

Jag kan inte sova. Jag tänker. Tänker alldeles för mycket oftast. Den svarta helikoptern som avtecknade sig mot den grå himlen. Hon rörde på läpparna men jag förstod inte vad hon menade. Jag tror hon sa att du inte hade klarat dig. Jag kunde bokstavligen känna hur mitt hjärta gick sönder. Hur allting brast på bara en sekund. En evighetssekund. Jag skrek bara hejdlöst. Det går inte att beskriva känslan, även om jag känner den såväl. Jag tror att det kallas förtvivlan.

Gråskalaequalsshit

Man tänker sig ofta hat och kärlek som varandras motpoler.
Tänk så fel man kan tänka...

This fire.


Spreading its ashes, painting my world black.

Vill ni veta en hemlighet?

Det får ni inte.


Just give me something


Johnossi - Glory days to come

Herrejävlagud

Jag har skrivit en kärlekslåt.
Jag kan inte göra sådant!

Vad är det som händer med mig?

Dagens ord!

Lakonik
konsten att vara kortfattad och koncis

Åh, tack tack tack Olof!
Jag älskar det här ordet!

Minskolaärrolig. Del2.



Idag fick vi titta igenom en massa särskrivningar på svenskalektionen.
Alla förstår ju att det som ska sammanskrivas på bild fyra är
"hårig och flicka". 

roligt.

Frightmares

Jag drömde massa dumma drömmar inatt.

Minskolaärrolig. Del1.



whatthefuck.

Oj. Herregud. Fan!?

Alltså.  Jag är fan inte normal.
Hahahahahahahahahahahah
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH...

JagtrorattJagvillhaDig.


Allmäna funderingar...

Vampyrer borde väl inte kunna ha menstruation.
Eller?

mjau.


miVän

Det är oroväckande hur hjärndöda en stor del av populationen ter sig vara.
För min del så kommer jag, helt tvärtemot vad jag hade planerat, ägna natten åt att försöka klämma lite obefintliga finnar, dricka te och fila naglarna.

2007.


Mew - Snow brigade

MxpXev'ryth^ngs-x

Jag har ingenting att säga faktiskt. Men ni som vill läsa något ändå borde läsa det här inlägget.
Och lyssna på Tremblebee - Brief sensation.

(Lite lagom stolt kan jag ju tilläga att två utav bandmedlemmarna har studerat på min skola.)


Skratt!

Hihi, jag är på cirkus!

Bråk?

Kärlek börjar alltid med. . . Att jag tycker att han pratar konstigt.

HejBomb

Alltså. . . Visst är det lustigt hur man alltid, tio minuter innan man måste rusa till bussen, börjar känna sig ohyggligt ful, tycks ha förlagt sina nycklar och kommer på att man kanske borde byta väska just idag?

M(h)jälte

Jag har nyss sett på första avsnittet utav andra säsongen, av Heroes. Goddamnit. Holymamascow! Iamsoinlove.
Om ni hade en superkraft, vilket skulle ni vilja ha?

(Jag skulle vilja kunna stoppa tiden. Då skulle jag smita in på en biograf och sno med mig massa godis, ha massa tid över till att plugga, skriva låtar, ta det lugnt, alltid ligga steget före alla andra. Det skulle vara soft att slippa fajtas mot tiden och sig själv. Och att möjligen få slåss mot massa badguys istället!)

~Apraply bumbrella

Om jag var objektosexuell skulle jag tända på paraplyn.
Paraplyn är underskattade, strukturen är så vacker.
Jag tror jag är lite kär i mitt nya paraply faktiskt.


Förstår ni varför?
(Eller är det bara jag som är konstig, som vanligt?)

Förjagärdumihuvudet

Jag har börjat förväxla pengar med lycka. Men jag vet nog inte riktigt vad lycka är. Lycka är delvis frihet. Utan pengar är man begränsad. Är man begränsad så är man inte fri. Jag är med andra ord olycklig. (läs:fattig)

Materiell lycka är nog den enda sanna lyckan.

Into the light, of a dark black night

På min spegel har jag en fin klisterlapp, den lyder; "Stjärnorna syns bara när det är mörkt".
-
Imorgon sätts The Evil Penguin Projekt i rullning.
Imorgon sätts ett par nya skor på mina fina fötter.

Jag behöver ett par höga klackar just nu.
För jag tror jag är på väg tillbaka.
Tillbaka till det djupa svarta hålet där jag ramlar ned ibland.
Då är det svårt att ta sig upp. Om man är kort.
Vilket jag är.

Skorna köper jag av Sofia.

Jäd

Jag har aldrig varit normal för jag har alltid varit mig själv.
Och jag har varit sjuk ända sedan mänsklighet blev en sjukdom.


RSS 2.0