From the I to the Am

Gårkvällen spenderades först inne på södermalmstorg, stockholms stadsmuseum framför 60-talsfilmen "En kärlekshistoria" för att sedan dra sig hem till mig med trevligt sällskap, kaffe och chokladbollar.

Jag älskar Stockholms Kulturfestival!  Ikväll ger exempelvis Apocalyptica gratis konsert på gustav adolfs torg vid 21.45 (om jag inte mistar mig på tiden). För er som inte hört talas om detta finska band tidigare så kan jag upplysa er om att det är klassisk musik med mycket stråkar kombinerat med metal! Lagom eklektiskt och helt i min smak.
Apocalyptica – Quutamo .
Och i Rålis visas utebio, ännu en klassiker "Pianot".


(Bild från popaganda.se/blogg)

Popaganda har nyligen även gått ut med glada nyheter!
Förutom Lykke Li, MGMT och Johnossi som redan klara favoriter så kommer Jenny Wilson, Suburban kids with biblical names, El perro del mar, Wildbirds & Peacedrums.  (Hurraaaa!)

Nu ska jag strax knata över till min kära kusin, trummis och partner in crime Sofia och hjälpa henne plugga inför intagningsprovet till Rytmus trumslagarlinje imorgon! Aaaah^^


Kommentarer
Postat av: hanna

Åh, vad sugen jag blev på att åka till Popaganda nu då. Hade glömt av det där... hade förresten glömt av din blogg också, väldigt trevligt återseende.



Men - är inte En kärlekshistoria från 1970? För annars har jag gått runt och sagt det till alla... och det vore ju lite pinsamt.

2009-08-13 @ 20:01:05
URL: http://annantypavdisco.blogg.se/
Postat av: hanna

jag ska kika lite på Arctic åt dig också!



Och du, vi gör det. Vi låtsas. Och så kan ju jag helt enkelt undvika samtalsämnet En kärlekshistoria... ehehe.

2009-08-14 @ 07:11:35
URL: http://annantypavdisco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0