Northpole+ Southpole-

I   a m   t w o   p e o p l e .

Jag saknar mig själv. Mitt galna jag. Hon som var som en målsökande missil. Hon som hade klackarna i taket, champagne över klänningen och alla blickar mot sig. Den förföriska, oberörda, brutala. Hon som inte snackade utan gjorde. Och gjorde det ordentligt.
Å andra sidan saknar jag inte hon, den andra. Hon som låg på det kaklade bagerigolvet och skakade. Som rökte och hoppades på att få cancer, bara för att hon tyckte att det egentligen inte fanns något bättre att göra med tiden. Hon som började gråta när hon inte hittade vad hon behövde i affären och var ett allmänt nervvrak. Hon som skrämde grannarna med sina psykotiska skrik efter att isolerat sig dagar i sträck... När man inte lämnat lägenheten på över en vecka börjar man seriöst betvivla på att det faktiskt finns en verklighet därute. Att allt egentligen bara är en konspiration. Att den enda som verkligen existerar är du. Sollipsism.
Och du inser att du är helt ensam och patetisk.

Ni ser ju själva vilken lista som blir längst. Så jag får väl nöja mej med att må fruktansvärt tråkigt normalt.
Tills vidare.
- - -
fruktansvärt, tråkigt, normalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0