walou.

you are.
Web of lies, filled with flies
dream.


Don'tknowwhat'swrong needsometimeonmyown


Dagens...

Dagens ord;
Vidimera


Ungefärlig betydelse - Bevittna.

Tjockglad

Jag tycker om choklad. Choklad gör mig glad. Tralala.

Another high.

I C U. Stone side.
Crack the code.



Att börja leka med känslor är ungefär som att börja leka med droger.
Man kan inte nöja sig med ett nyktert tillstånd. Alltid på jakt efter nästa rus.
Alltid på jakt efter L.Y.C.K.A
Borde man inte sträva efter att lära sig leva med verkligheten?

Jag vet inte hur.


Vikt

Saknar dig så fruktansvärt.

MjÖ

Det började som en bra morgon. Sovmorgon. Nu står jag i blöta kläder och väntar på en buss som inte vill komma.

miiou X us

a l l   o f   u s

You have to promise me forever. Cause even forever ain't long enough.

En skönhet klär i allt. Även stora magar.

Jag hörde om en prinsessa en gång. Hon var älskad av folket. Fast ingen visste varför. Men hon var söt. Du sa alltid att jag var vacker. Du sa att du älskade mig. Men jag tror inte att du visste varför.

tenocklockbaby

Klockan är inte ens tio ännu och jag är redan pömsig.
strike!


(förlåt för oregelbundet med uppdaterande.
Försöker ta hjälp av min kära vän mobilbloggen.
Lite svårt att svara på kommentarer dock.)

sChOOL


solglasögon. 50% skuggning. Under hundralappen. Buttricks.

Det är en befallning

Bright Eyes - Lover I don't have to love

Lev. Skratta. Gråt. Hata. Älska.

fursure

En sak jag lärt mig, som jag har lärt mig alldeles för väl är...
att det är man känner sig okrossbar som man är som mest sårbar.

fuck


FUCKupi

Jag vill inte höra.
okej?


Stegrar

Imorse var en dålig imorse. Idag var en bra idag. Ikväll är ikväll. Men en sak vet jag. Man känner sig king efter två powerking.

Creo. . .

Vet ni hur svårt det är att be till en gud man inte tror på?

Lunch hours are the worst hours

Ingenstans att sitta.
Ingenting att äta.

g(l)öm mig.


Bamse tandkräm

Minns ni? Den klara färgen och friska fruktiga smaken? Jag tog en liten nostalgitripp imorse. . . (Rekommenderas starkt!)

Lite sådant som är sommar

Alla var där. Where the acton is (was). 2008. Foo fighters.

Jag har stått på en spottloskas avstånd ifrån en levande legend.

ta(eioäu)nkar

För många intryck och ingen plats för uttryck.
intryckt.


Dagens ord

Origami
Den japanska konsten att vika papper till olika figurer.

susning.nu

Ifoundthisinignorance


Crossfade - Colors

broh'


huvudvärk

Jag har en bro. Jag har utnämnt den till min
Jag går dit ibland. Bara för att jag vill...
veta att den finns. Och att...
...att det finns omvägar och utvägar.


Tittatittatitta

http://whatthefuckdotcom.blogg.se/2008/august/nominerad.html
Lite sådant som gör att man blir glad. Riktigt glad.


theoldfamiliarsting


Funderingar från McDonalds

Efter att man beställt något Så säger kassörskan eller kassören alltid priset på beställningen. Ingenting konstigt med det. Men då när man står redo med sedlarna i handen precis på väg att sträcka fram den och lämna över pengarna så smiter de iväg till läskautomaten eller något annat åhsåmycketmerspännande! Vad är grejen med det!?

Så får man stå där och känna sig dum.
(ingen annan som tänkt på det?)


ennycoolclassmatetipsadeomdenhäräckligtbralåten.

John Mayer - Neon

Jag måste börja köpa skivor igen.
Jag måste skaffa en inkomstkälla.
Bah!

Tankar från en cykel

Jag pratade med en vän i min mobiltelefon och hasplade snabbt ur mig "Jag måste lägga på nu.. det kommer en sån här bom...". Bom. Knäppt ord egentligen. Vad är en bom egentligen? Det tåls att fundera på. En sorts, väg avspärrning. Vägspärr. Fast bara för fordon. Eller? Men varför kallas det för bom egentligen? Kanske för att.... om man kör in i den.... så låter det... Bom!


dancingontheinside

Jag älskar min nya skola.
Jag är tönt, det måhända, men jag är en lycklig tönt.

Ansvar är läskigt

Jag kan inte somna för just nu är jag Skitskraj. Jag skulle aldrig ha läst igenom det där jävlä informationshäftet! Vad är bäst, att vara lyckligt ovetandes, eller olyckligt vetandes? Vad tycker ni? (Bara rent allmänt sett alltså. . .) God natt.

tippetitappetitop

Jag fick inte lika många kommentarer om min
coola tröja som jag hade förväntat mig... besvikelse!
"how to drop a boyfriend"
 
"kablooow!" 
Ni får ursäkta den totala fjortisposén, men det kändes lite fel att enbart fotografera mina bröst. Då var faktiskt detta alternativet aningen mer lockande.

PiCTurePerfeCT


Samvete

Är det okej att vara glad en sådan här dag?
för jag har varit väldigt glad idag.

Frågan kanske snarare är... Är det okej att inte vara ledsen en sådan här dag?
för jag har knappast varken hunnit eller haft möjlighet att vara ledsen.

Vi pissar på varandra

Du har ingen taktkänsla. Din smidighet är obefintlig och din sociala kompetens likaså. Tiden har den effekten på folk. Förbittrande.

Skolan har börjat

9 to 5 - Dolly parton

tidigt imorse (enligt min definition av tidigt iallafall) så bjöds vi nyblivna rytmuselever på en liten lärarkonsert. Passande låtval. Får vi hoppas på. Not.

vårakunskaperinomhemkunskapvarbristande




1. Kicki lagar sås. ser lagom munter ut. 2. min och kickis rulltårta. stor hit.
3. jag speglar mig i stekspaden. host. 4. smakade säkert mumma. se bara hennes belåtna ansiktsuttryck.

Skräckblandad förtjusning

Imorgon. Börjar. Skolan.
Imorgon. Är. Årsdagen.

Jag gillar symboliken. Början på något nytt och slutet på något gammalt. Men det fungerar inte så.
Man glömmer inte.

Kristin Oiiija Pettersson
1992 10 21 - 2007 08 18


ochn#rduler

Jag tycker om sättet du ser på mig. Att du inte bara tittar, utan att du verkar se. Som om du vilar ögonen på ett konstverk.

Du får mig att känna mig magisk.

siffror och sorg

Det är lustigt det där. Hur ett datum kan göra så stor skillnad. En måndag blir mer en bara en vanlig måndag. Att en liten siffra kan väcka så många mer minnen. Jag trodde inte, trodde verkligen inte att det skulle bli något annat än en vanlig måndag.

Måndagen är inte ens kommen. Har jag väl lärt mig något så glömmer jag inte.
Glömmer aldrig.
2007.

Is

Allt som var vi har officiellt dött.
Du talar men du säger mig ingenting.
Det var din födelsedag, jag hade glömt. Såg ditt namn.
 Slängde modstulet iväg ett sms.
Jag insåg då att.
Jag kanske inte bryr mig så mycket.

Det jag saknar är egentligen någon att sakna.

Du har nytt nummer. Jag kan inte ens ditt nummer längre. Detta är en fröjdens dag bejbi.

Dagens ord.

Substitut

ersättning, surrogat; ersättare, ställföreträdare.

källa;
susning.nu

wasting my time, waiting for you


shubidu

Idag ska jag göra absolut ingenting.
Det är nog min favoritsyssla.

Tidelatadela

Ikväll fyller allas våran älskade Micaela Berggren 16 år.
Det ska såklart firas.

så vi får höras imorgon bloggers!

disSmk

Det blev ingen Slagsmålsklubb för min del. Jag åkte hem till Sofy istället och åt chicken nuggets. Jag får hata mig själv imorgon, är upptagen nu.

Gårdagens ord

Fladderfitta

ursäkta vulgariteten. Men det är ett kul ord.

äääÄrSCH.

Det blev inga drastiska förändringar på hårfronten. Förutom att det blev lite snyggare. Man kan liksom påstå att jag har en frisyr numera. Men jag kan fortfarande göra såhär:


wewerelikeohmygod

Jag ska till frisören idag......... . ....

Jag har gjort en fin liten markering
så att ni ska se hur jäfla långt mitt
hår är i skrivande stund. Moder och
frisör har redan samtalat och kommit
fram till hur jag skall friseras så
detta blir en total överraskning för
mig... Jag är rädd.

gjutenijärn


Nu hade jag tänkt gå och lägga mig. Någon som har ett roligare förslag?

UNG08

Nu beger jag mig in till staden för att se Rapokalyps på stora scen i kungsan.
det här är stort.!

jag har vita kläder på mig och svart trenchcoat. säg gärna hej. eller. potatiskroketter.
säg vad fan ni vill. det vore skoj.

Ord&uttryck

Istället för
word man, wooord!
säger vi
ord mannen, ooord!

okej?


Vardagslyx

Om man blinkblinkeliblinkar tillräckligt med sina stora ögonfransar inför kvinnan som en gång i tiden har klämt ut en till världen så kan man bli bjuden på solarie solning. Sedan kan man bege sig in till McDonalds slussen och ta en midnattsfika. Klättra på papperskorgar och träffa blivande kändisar på bussen kan man också göra...
Jag säger bara att man kan...


Söta syster


... och söta systers blogg


Everybodylistenup. Ihaveanimportantannouncementtomake.

Tonfisk sallad... äger.

Måste kila. Nu är det inofficiell tävling mellan mig och de högre auktoriteterna i huset (aka. mamma) om vem som kan äta upp först och hinna lägga vantarna på den chokladkaka som blev över från igår.

(jag låter som en amerikan?)

+minus+minus+

+min trenchcoat har hittat hem igen

-jag håller på att bli sjuk

+skolan börjar om en vecka

-jag har ingenting vettigt att säga

+jag hittade en hundralapp då jag för cirka en månad sedan förblindad av naivitet fick för mig att jag skulle börja spara

-vi har nog aldrig varit så osynkade som igår

+mitt huvud överbelastas med kreativa idéer som bara väntar på att förverkligas

-min bok är hemma hos Hanna

+eftersom jag, dum som jag är, har glömt min bok hemma hos Hanna så började jag läsa en ny bok igår, the tommyknockers, skriven av ingen mindre än skräcklitteraturens kung, Stephen King, (väldigt passande att han heter King i efternamn?).

Fotnot: jag läser den engelska versionen. *duktig*

JippieJippiehippie!

Jag hittade en till fyrklöver. Det gör det till tre den här sommaren. Och . . . "three, is a magic number". Hurra!

ig¨r.


Lighten the mood

Calvin Harris - Acceptable in the 80's

Skönt beat. Skön text.
Skön overall disco-feeling!

Confessions by a narcisist.

Egentligen tror jag att alla är hemligt förälskade i mig.

och när jag inser att de inte är det mår jag så dåligt att jag vill dö.

Jag har ingenting att känna

Så jag känner ingenting...

Attinteorka.

Jagvilljagvilljagvill
inte

Jag vill att något ska hända.
Jag orkar inte göra så att något händer.

Jag vill äta.
tröstäta.

attorka?


Övergivenefterbliven

Det är ingen som vill svara på mina sms tjugo i tolv på natten en torsdag. Dumma.

Ny telefon = Ny ringsignal


Johnossi - man must dance

Lucky Bastard*



Försäkringen gällde fortfarande, så nu har jag fått lägga händerna på en ny mobil.
Sony Ericsson k810i cybershot kära vänner

Jag älskar den

Stort muh!

"Kära hyresgäster!
Torsdag den 7 augusti kommer varmvattnet att stängas av p g a fjärrvärmecentral installation mellan kl. 08.00 och 15.00."

Kul att jag kom på det efter att jag hade börjat dränka mig själv.

Jippiekiyay

Titta vad jag hittade...
bli kung på ord
ordfetischisten i mig är mycket tillfreds!

bärärbra






Nu blir det en fortsatt skön kväll framför sex and the city med ett gigantiskt glas oboy!

ettevigtsvar.

Allt som har en början har ett slut.
Det är lika självklart som att sofia spelar wow, himlen är blå och att pesto är gott. Men ett slut innebär också att något nytt måste ta vid. När regnet tar slut, ersätts det av solsken, och när solen inte orkar lysa längre tar regnet över igen. Det är ett evigt kretslopp. Men vi människor har för vana att plocka saker ur dess sammanhang och analysera dem sönder och samman.

Så jag säger som så att vi kan välja hur vi vill se på saken.
Eftersom det goda, i det är fallet symboliserat av solen, och det onda, (läs:regnet),  alltid avlöser varandra, kan vi välja att ha den inställningen att efter solsken kommer regn alternativt att efter regn kommer solsken. Oavsett hur vi väljer att se på det så är en sak klar, när solen lyser vill man inte stanna inne för säkerhets skull bara därför att regnet kanske snart kommer. Och när regnet väl ruskar om din tillvaro så kan du alltid hålla hårt om den gamla klyschan att, efter regnet kommer solsken.


There's no comfort in the waiting here

Death cab for cutie - What sarah said

Vivänderklyschornauppochned


En evig fråga...



Är det efter regnet som solen kommer?
Eller är det egentligen efter solen som regnet kommer..?



kommentera er åsikt. min lämnas denna stundande för- eller eftermiddag

SMS

"Du dödar mig."

det ligger i utkast. väntar på att skickas iväg av någon modig själ. allt som krävs är en knapptryckning.
kommer du ihåg?

och förut, när jag sa att bara så att du vet, i ett paralellt utopiskt universum hade du svarat
"va?"
och jag hade varit modig.
"att jag inte glömmer"
"glömmer vadå?"

men... det minns jag nog inte

Jag drömmer om lyckliga slut. Men hur kan det vara lyckligt om det lyckliga tar slut?


Total Misär

Jag skäms över att visa mig på stadens gator och torg nuförtiden. Det är nämligen så att i våras blev min plånbok stulen på en fest. Jag hade varit dum nog att lämna handväskan i hallen. Och har inte kunnat förmå mig att hitta en värdig ersättare ännu. Jag älskade verkligen den där plånboken. Den var svart, lagom rymlig, och i vitt var texten "svarta pengar" broderad. Numera har jag en provisorisk plånbok som jag hittade i en gammal låda. Det är en snobben plånbok. Behöver jag säga mer?

Nu är det även så att min mobil fick för sig att ta ett litet uppfriskande dopp i havet häromdagen. Så nu använder jag mig av en mobil som jag brukade ha under ungefär samma period utav mitt liv som plånboken. (Någon gång i mellanstadiet sisådär).

För att fortsätta klagandet kan jag upplysa er om att min stationära dator har gett upp.  Jag har en läkarskuld på drygt 300 kronor. (300 kronor som jag inte har). Min styvfader är inte längre min styvfader, så nuförtiden har vi ingen soffa heller. Min sustainpedal till elpianot är mystiskt försvunnen. Min älskade trench-coat har också sprungit och gömt sig. Även min inspiration och livsgnista är på tillfällig semester.

Men de glada nyheterna är att jag ska på girlsnightonly med världens härligaste tjejer ikväll.


Why so sad frownface?


Humor på hög nivå, hämtat från tjuvtittat.se

Bra skit när den är som bäst

The blank theory - Middle of nowhere

Att vara eller att inte vara...

Är man verkligen det man gör?

Alla kan göra fel, men det betyder inte att man är fel. Vem man egentligen är handlar nog mer om hur man hanterar konsekvenserna utav sina handlingar. Bestäm dig för vem du vill vara, och agera därutefter. Människor som vet vad de har för värderingar och prioriteringar i livet blir automatiskt självsäkra människor. Men människor som sviker sina ideal gång på gång slutar bland bottenskrapet.

Det är lika bra att ta reda på vem du är och vad du vill med ditt liv så fort som möjligt.
Så slipper du fyrtioårs krisen sen... *phew*

Jag behöver ett intresse, för tidsfördriv är inte nyttiga.

"Ingenting här är trevligt, ingenting är förevigt, allting är en förnedring och jag finner ingen mening"

Endyrhelg

De första orden som yttrades inne i mitt och Aliens minimala och genomfuktiga tält var
"Aline.... vart är mina kläder?"
En annan överraskning var att jag hade diverse olika skrapsår över hela kroppen och mitt namn skrivet i stor röd text över bröstet. tjoho!


renjävlaskit.

Jag har toalettskräck.

Det är inte så att jag är rädd för baciller, känslan av porslin eller något annat konstigt tänkbart. Nej, jag är snarare rädd för att någon ska "upptäcka" mig. Att någon ska stå utanför och höra vad jag gör. Eller komma in efter mig och tycka att det luktar illa. Eller att någon ska stå utanför och tycka att jag tar lång tid på mig och spekulera hejvilt i vad jag ägnar mitt toalettbesök åt. Jag vet att det är befängt. Helt onödigt. Självupptaget att tro att någon ens skulle bry sig men. Är det inte någon därute som känner igen sig?

Jag vet att det är mänskligt. Alla gör det. Men kanske är det det som är självaste grejen. Jag vill inte erkänna för omvärlden att jag är mänsklig.

Det är jag inte heller. Jag är superwoman. lovar.


l.o.l

Jag hoppas verkligen att samtliga läsare insåg att förrförra blogginlägget var späckat med grov ironi.

Bit

Förr i tiden fick folk lita på ödet mer. Dom hade inte internet då. . .

hellu

I'll be at shrimp island having hot lesbosex for the rest of the weekkend.
Those of you who know me give me a call, we'll talk and have fun, 'cause I'm always fun you know ;)
those of you who don't know me, leave a comment!
See you at the end of the week.
hugs, kisses and lots of misses
love ya!

Fortheslightlymoresophisticatedyou.


Jag vet inte riktigt hur eller varför, men jag har fått en viss faiblesse
för schweppes. Deras marknadsföring fungerar verkligen, för det
känns lite sådär extra sofistikerat att gå runt med en schweppes i
handen istället för en cola. Ginger ale och Lemon rockar min värld.

Razzia

Jag har en enorm prestationsångest just nu.


RSS 2.0