What goes around comes around...


transmitted ...

Omega.

Saknar dig så inihelvetesjävla mycket.


I'm such a sucker

Sprang in på carlings och letade efter en David Bowie tröja. Så visade det sig att det snygga butiksbiträdet med mysig norrländsk dialekt och varma bruna ögon älskade David Bowie, och helt plötsligt stod jag som en idiot och prövade jeans som jag (visserligen behöver men...) egentligen inte alls har råd med.



Jag ska nog gå dit imorgon igen.
..

B-ball,

När jag började trodde jag aldrig att jag skulle sluta,
och när jag slutade trodde jag aldrig att jag skulle börja igen.

Det kändes skönt att vara tillbaka igen. 4 år senare... Som att komma hem.

Om alla och ingen särskild...

Du skriver något om någon särskild bland inga särskilda
och jag önskar att någon kunde skriva något sådant om mig någon gång,
sådär lite i hemlighet.


Så mycket mer äkta.

If you're going you'll never get there.

I am going to be doing something important with my life.
I am going to be satisfied and content with myself.

I am going to be Happy.

Samtal

(Jag har ingen aning om när eller varför jag skrivit detta.. Men jag minns att det var jag som skrev det. Hittat i ett word-dokument på min dator.)



-       Ska vi flyga härifrån?

-       Vart då?

-       Lång bort.

-       Där det inte är så kallt. Ja …

Begrundande tystnad

-       Det är stjärnklart inatt.

-       Ja. Man kunde se stjärnorna redan när jag vaknade. Jag sov ända till skymning. Jag hade en så märklig dröm…

-       Vad drömde du?

-       Det minns jag inte!

-       Hur vet du då att den var märklig?

-       Jo, förstår du, min käre bror…för när jag vaknade så var allting så … konstigt.

-       Bror? Du har ingen bror.

-       Ja, det vet jag, men avbryt mig nu inte när jag talar..!  … Hursomhelst, allt var så tyst och fridfullt.  Det var som om ingenting någonsin hade hänt. Alla bussresor till jobbet varje morgon, alla höstlöv som fallit, alla mintsmakande lätt nervösa pojkar jag kysst. All musik som någonsin skrivits, spelats och hörts. Ingenting av allt det hade någonsin hänt. Där var bara tystnad och jag. Jag vet att min alarmklocka försökt väcka mig och tvinga mig ur sängen några timmar tidigare, men även det kändes avlägset och främmande. Och när jag sedan var vaken, bara sekunden innan jag öppnade ögonen, så var min första tanke inte ”vad är klockan?”. Den var ingenting. Min tanke alltså. Den var ingen tanke. Den var bara tyst och stum. Och när jag slog upp ögonen, så var det som…

Tystnad

-       … Precis så!

-       Ja!

-       Och rummet var bekant, mitt rum, men ändå kunde jag inte minnas en enda gång jag faktiskt varit där. Och när jag slog ned mina fötter mot det kalla golvet och släpandes gick mot spegeln var det inte mitt ansikte jag möttes av, det var ditt, min käre bror.

-       Du har ingen bror.


Stilla

It's still you
I'm still here

I'm still wasting all my tears

I. Need. You. This.


K ä n s l o d y s l e k t i k  e r

autumn.

It's like, you do things
then say they mean nothing
but I've been told that actions speak louder than words
so why do you insist on contradicting yourself?

you're such an asshole

So out of words


so I kinda stole this pic from a friend

Nostalgi ...



I was 19, and to drunk to care
I say truth and you say dare
there's nothing else to do
but to smoke and to screw



I was 19

f ö r s ö k t e   . . . 



Highway


lärt mig min läxa
fortfarande trött efter de långa studierna, men återhämtad snart
och innerst inne nöjd.

memyselfandI

röker en ciggarett fast jag inte är sugen,
bara för att det är vad jag antagligen skulle gjort vid ett sånt här tillfälle.
Det är tyst, utöver motorvägens sorl, Jag tycker det låter som havet.
Eller så intalar jag bara mig själv att jag gör det...



Det var länge sen jag umgicks med mig själv,
jag har saknat mig.

RSS 2.0