Let's get these two hearts beating faster

She just started drinking alot ever since they fell out of love
evol fo tou llef yeht ecnis reve tola gniknird detrats tsuj ehS



vi har alla våra sätt...

dagens ord

Palindrom
Kan vara bl.a. ett ord, en mening eller en fras som blir samma sak baklänges som framlänges. Ordet palindrom härstammar ur grekiskans palindromos som betyder ungefär återkommande.

exempel.: sirap i paris, girig, ola salo

egomuppetpics


tagna någon gång i vintras-våras. Motiv; jag som langar coola poser.

Du är mitt enda samvete

Sambandet. Utsidan och insidan. Någonstans långt därinne bultar deras hjärtan hårdare för att hålla dem vid liv. Utåt vänds alla taggar. Man vill inte mjukna. Det gör mig ledsen. Så ledsen att ni har mer gemensamt än mig. Att ni tar åt er. Att inuti så har ni ont, så ont. Jag har hellre ont utanpå än inuti och utanför och överallt  i hjärtat och hjärnan och jag vet inte riktigt vad jag snackar om.

Jag menar bara att. Jag vet varför du är så dryg. Och det gör mig ledsen.

första mobilbildisen


Personen på bilden vill nog helst vara anonym. Det här kortet togs för nästan exakt ett år sedan. Jag tänker inte ens förklara vad det föreställer. Ni får spekulera hur mycket ni vill...

Nyponmarmelad

-
Du är bara snäll när du tjänar någonting på det.
Du ska veta att man tjänar alltid på att vara snäll.
-

Proximity level dangerously high


Para moi?

Before our innosence was lost, you were always one of those, blessed with lucky sevens and the voice that made me cry
I am killing my karma

I woke up with the strangest feeling

 
Man sover och vaknar. Man vandrar. Man drömmer och ångrar. Kämpar och ger upp.
Jag har en dröm jag inte kan uppfylla.
Nu skrämmer hon mig istället.

Aj em in!

Jag vet, jag vet. Men förut hade jag ju bara halva inne! Simma lugnt bloggFuckers!<3

FuxkMjau

Jag kom hem till min padre för att skriva ett långt blogginlägg där jag tänkte förklara för alla att dom ska sluta tycka synd om mig, genom att agera som att jag borde vara ledsen sätter dom mig direkt i en roll vilken man lätt spelar med i, och när man spelar en roll tillräckligt länge så börjar man tillslut identifiera sig med den. Nu har jag inte riktigt tid att förklara mer för direkt när jag kom innanför dörren så låg ett litet brev framför mina fötter. Ett väldigt viktigt brev, med en väldigt viktig grön liten logga längs vänster sida.
Vet ni vad det är för datum idag?
Den 26e. Gymnasieantagningsdagen! Jag har fått ett brev från rytmus som ligger på min säng och jag vågar inte öppna det själv! Så fort som fan måste jag cykla hem till elin...
Hursom så ville jag säga att sluta behandla mig som om det är synd om mig eller att jag ens skuklle bry mig, för ärligt talat gör jag egentligen inte det. Det är som när man går fram till ett litet barn som ramlat och fått ett skrapsår. Barnet reser sig först upp och biter ihop, sedan kommer det fram någon stor läskig typ och säger "nejmen lilla gumman! HUR ÄR DET MED DIG!? ÅÅÅÅH; INTE GRÅÅÅTA.....!" klart som fan att ungen brister ut i gråt? tro mig, jag har två småsyskon... Jag erkänner, han har fortfarande makten att göra mig ledsen ibland, som på skolavslutningen när han pussade mig på kinden. BARA helt onödigt och irriterande. Frustrerande. Men den andra sanningen är att han har fan ingen makt att göra mig glad. Och egentligen är det det som räknas. Ärligt talat är jag ganska trött på mänskan, och jag är inte intresserad av något annat än hans vänskap. vi skulle kunna säga såhär... Han gör inte mig knäsvag längre, så sluta sparka mig på smalbenen?

Nu till lite grymma nyheter! Jag har letat och letat och letat efter en fyrklöver. Jag vet att vissa aldrig ens någonsin har hittat en, men jag är en av de där lyckliga jävlarna som brukar hitta flera per sommar. Ett par tre gånger har jag till och med hittat femklövrar. Jag har känt mig tröstlös och trott att min tur varit slut. Men igår, efter en tårfylld visit till det som vi kallar för Oiijas berg så bara stod den där. Jag är så jävla lättad!

Och en till sak nu när vi ändå håller på, jag tänkte skapa en ny kategori; kameraalbum, och publicera bilder en efter en eller tillhörande grupper i taget bilder från mappen kameraalbum i min mobil i kronologisk ordning. Ehm... bara så ni vet liksom?

Jag kör en mobilupdate när jag öppnat kuvertet!!! PÖWS


En till sån där period

Ni vet när man bryter ihop över minsta lilla grej och det känns som att hela världen jävläs med en. Just nu sitter jag på min säng och grinar. Jag kan inte hitta mitt busskort.

Jag vill att du ska lida

        
Jag vill veta att jag har den sortens makt över dig, att få dig att må som du fått mig att må.

Grattis syster 20 år!

Min fina syster fyllde 20år gammal. Nu är hon nästan tant. Jag ville köpa en fin mugg till henne, så som jag lovat att göra, men jag sålde smöret och tappade pengarna och sen så var det kokta fläsket stekt. Det var sorgligt.

Fast det är nog ok. Hon hade sin lilla-my-knut på huvudet och verkade glad ändå.

och du, oroa dig inte, muggen kommer!

Let's get wet

Det regnar. Aline, Elin, Amanda. Regn.

Incest, incest, familjefest!!!

Jag har tänkt på en sak. Jag vet att det är nog egentligen fler som har gjort det men nu säger jag det högt. Nacka är en enda stor incest familj! Alla har varit med alla. Det är ganska kul om man har koll på vilka som är med vilka, man kan föra en sån där liten karta. På nåt sätt så hänger alla ihop. exempel:

Jag var tillsammans med T, som senare blev tillsammans med en av mina bästa vänner K, K var tidigare på g med det som numera är mitt ex S, S var förut lite halvt om halvt tillsammans med V, V är numera tillsammans med T.

Helt hysteriskt.


Den som inte börjar gråta till den här låten måste vara mer störd än mig


Om man är tjej får man inte vara vulgär

Det är bara så det är

Det är smällar man får ta. Det är midsommar.

And I have to admit that it hurts a bit, but I try to let go of it. . . Just. . . Let go. And I'm gone. I'm good, I'm gone. Again. I am fine!

I am killing my darlings



Run and hide if you do not wish to die

Somnar

Det är sommar. Jag ligger i sängen. Somnar snart. Jag bara funderade på det där med sommaren, vad är det som gör sommaren så underbar egentligen? Är det kanske allt solsken, eller alla spännande människor man träffar, eller bara det faktumet att man slipper skolan? Imorgon är det midsommar. Det betyder att det är mitten på sommaren. Sommarens mitt. mittsommar. midsommar. Imorgon är det så mycket sommar som det kan bli. Hur ska ni fira? God natt, och glad midsommar!

OH, she's just the rebound girl

hah

See the months they don't matter it's the days I can't take.
When the hours move to minutes and I'm seconds away.
There's one thing I can do nothing about

Jag hatar folk, jag ska köpa en k-pist

Jag kanske är väldigt pretentiös eller någonting, men folk får mig att må illa. Inte bara uttryckligen utan, fysiskt illa. När jag sitter och ska äta, och tankarna vandrar iväg till en del människor, så börjar jag må fruktansvärt illa. Det är rätt sjukt. Jag har inte kunnat äta ordentligt på säkert två månader. Jävla folk.


ansiktsbok

jo, facebook funkade faktiskt!

Världshistoriskt

Wow. Första gången jag bloggar från mobilen någonsin. Det är så tråkigt att komma hem och inte ha en fungerande dator, så jag tänkte bara testa om det funkade, vilket det gjorde. Undra om facebook funkar på mobilen? Det tänker jag snart ta reda på!

Execution song


Det är precis det här jag har behövt. En avrättnings låt. En låt som jag kan lyssna på och verkligen relatera till och som kan få mig att bestämma att bara sätta ett slut på allt det här. Allt det här om dig. Saken är den att jag vet inte ens varför du fortfarande finns där i tankarna, du är egentligen en väldigt ointressant människa. Fyfan vad jag hatar osäkra små tonårspojkar. Det kanske är dags för dig att ta reda på vem du är, och sluta vara den som du tror att alla andra vill att du ska vara. Vill du verkligen vara den där lilla falska personen som jag ser idag när jag ser på dig?
Det är svårt för mig att acceptera att du verkligen är sådan, eftersom du aldrig betedde dig så mot mig. Men det kanske är dags för dig att börja visa den sidan, ditt riktiga jag för resten av omvärlden också? Släppa attityden, sluta försöka spela tuff. Herregud vad jag hoppas att du mognar snart, både för din och min skull. Iallafall om vi ska behöva se varandra fem dagar i veckan de närmsta tre åren.

Sluta försöka passa in och våga sticka ut!

 
grymt mkt coolare så.

I get around
except don't wanna spend my
time on you
my love
Fucking get rid of this heartache
again

Eeeeeemo

Jag gick till en psykolog förut. Eller, egentligen var det inte en riktig psykolog, det var en sådan där socionom. Jag har egentligen ingen aning om vad skillnaden är, och är inte särskilt nyfiken på att ta reda på det heller. Hursomhelst, det var ganska trevligt. Det var ganska trevligt att en timme varannan vecka faktiskt få tycka synd om sig själv. 

Jag funderade på att gå dit igen. Men då sitter man där och ska förklara hur man känner sig. Så jag ska förklara hur jag känner mig. Jag känner att jag inte vill förklara hur jag känner mig. Jag är trött på att prata om problem. Problem som egentligen inte berör mig det minsta. Jag är i regel egentligen en ganska hemsk, oberörd och kallblodig människa. Och nej jag mår inte dåligt över det heller. Ibland kan jag dock må lite dåligt över att jag inte mår dåligt eller bryr mig om andra människor så mycket som jag kanske tycker att jag borde. Jag blir orolig över att det är något fel på mig, men sen inser jag att det är bara så jag har lärt mig att vara. För att jag är som sagt tröttare än tröttast på att prata om problem, inte minst andras problem.

hört i... förrförrförrgår?

"hunger är bästa kryddan"
smaaart, ibland är man ju sådär hungrig att man typ skulle kunna äta hästtestiklar...
eller. nä. men ändå.

Modern klassiker


Bästa sms:et

Marika
14-jun-2008 00:43
Vi sitter med en bisexuell tjej i gräset bakom gratispannkakor-skylten! Var är du?

som om jag skulle se att hon var bisexuell eller?


Stort muh

Din röst får mig förtfarande att må illa
jag mår illa bara av att tänka på dig
jag har aldrig varit mer förvirrad

Where.The.Action.Is

Jag har slagit på en badboll, ätit langos, blivit intervjuad, varit med och startat en handclap, sett bl.a. johnossi, queens of the stoneage och foo fighters live och spanat massa söta...

Drygt en timme innan Foo Fighters skulle spela mosade jag och Mickan in oss längst fram. Det blev ju inte direkt mindre trångt allteftersom tiden gick. Jag vet inte direkt om S svimmade eller vad som hände, men han försvann iallafall innan Dave ens hade entrat scenen. I folkmassan skämtades det om hur mysigt det var att stå så nära varandra och längst fram på scenskärmen stod det "pressa inte på fram mot scenen". Största skämtet någonsin. Med bara en kvart kvar gav Mickan också upp. Jag kände att publiken påminnde väldigt mycket om sjögräs där jag stod. Fuktig, tättsammanvuxen och vajandes fram och tillbaka. Jag trodde aldrig jag skulle lyckas ta mig därifrån. Jag slet i min alldeles för stora väska, och folk knuffades och jag tappade andan. Men jag har stått ca 5meter ifrån Dave Grohl. Så det var värt det.


They stopped sleeping together

Två patologiska lögnare i samma hem.
men inte länge till.


sluta hoppa i mitt huvud

Lämna mina tankar
Det gör så ont i både hjärta och hjärna

vet du att jag älskar dig?

Kristin

Jag älskar dig så mycket. Och jag vet att vi är flera. Jag tänker på  dig varje dag. Det vet du. Ci hade varit så osalgbara du och jag. Så impulsiva. Vi hade varit på deras hotellrum tillsammans inatt. Fan vad jag älskar dig. FANFANFAN. Oiiija. Jag vill inte åka till Öland ut5an dig. Skit. Jag älskar dig. varje dag. ocg vi skulle skrattat tilsslsammans åt att jag inte kudne stava till dag och att det vblev fag istället . Jag älskar dig.

värdighet är ordet

Jag frågade en vän vad han tyckte var viktigt i livet, han svarade att han tyckte det var viktigt att vara stolt, medan jag snarare tyckt det var viktigt att vara ödmjuk. Detta är något jag har grubblat på väldigt mycket. Självklart skall man vara stolt, man ska inte ta någon skit, men någonstans i mitt medvetna klangar ordet stolt ändå negativt. Om vi ser på synonymer till stolt får vi å ena sidan upp ord och uttryck såsom:
mycket nöjd, tillfreds, lycklig, belåten, fylld av tillfredsställelse, självsäker, högdragen
men å andra sidan
högfärdig, högmodig, dryg, viktig, arrogant, övermodig, stram, envis, trotsig, okuvlig

För mig har det alltid varit viktigt att vara ödmjuk, dvs vördnadsfull, respektfull, förstående och förlåtande . Men ser man på synonymer till ödmjuk kommer även ord som dessa upp:
anspråkslös, blygsam, undergiven, underdånig, försynt, from, saktmodig, foglig, spak, lydig, eftergiven

Så hur ska man då leva?
Jag tror att det viktiga är att hitta en vettig balans mellan dessa båda två och på så sätt hela tiden behålla sin värdighet. Att kunna medge sina brister och snedsteg och att svälja stoltheten för att kunna be någon om ursäkt. Men man ska inte hela tiden vända andra kinden till, tänk bara hur många gånger du då skulle bli bitchslapad i dagens samhälle!
Man ska kunna svälja stoltheten och godta en ursäkt från de som förtjänar det, alla gör misstag, men bara en idiot gör samma misstag två gånger.

I krig och kärlek finns det så mycket att förlora på att vara för stolt eller ödmjuk.
Var inte den som ständigt kryper, men var inte heller den som ständigt avfärdar. Tänk på vad du kan gå miste om.
Låt ingen annan trycka ned dig, men tryck heller aldrig ned någon annan. Håll dig över ytan. Behåll din värdighet.

Watch him as he goes...

Om jag var Flanders skulle jag säga diddelidaamn.


funderar och fungerar

Vet ni varför man är mörkrädd?
Det är inprogrammerat i hjärnan sedan stenåldern att man ska vara rädd för bl.a. spindlar och mörker. Då fanns det ju så många livsfarliga spindlar och annat och i mörkret så var man tvungen att vara extra mycket på sin vakt för att inte bli attackerad av rovdjur och dylikt.
Så känn er inte töntiga, ni som är väldigt rädda av er har bara starkare överlevnadsinstinkter än andra.
Grattis säger jag!

Her name was Regina


Munnen

Tänk allt vi gör med vår mun
äter, pratar, pussas, ler, spyr och har oralsex
vad skulle vi göra utan våra kära munnar?


Amanda diggar

Jag har bott i lägenhet i hela mitt liv. Jag har aldrig haft någon riktigt sammanhållning med mina grannar såsom man kan tänka sig att folk som bor i hus får. De kan ju bjuda övergrannarna på barbeque en fredag kväll och sådant skoj. Jag vet inte riktigt om det går till så, jag kanske bara har kollat på för mycket amerikansk teve. Men nu har vi iallafall fått en mäkta trevlig granne. Ganska nyinflyttad, tre små döttrar har hon också. En gång när jag hade glömt mina nycklar fick jag komma in till dem och dricka saft. Jag låter som en tönt, men... Man blir så glad!

SUPERhero

Jag kissade på brasan

Hero

Jag lekte hjälte igår. Det var några som hade försökt kväva en brasa genom att hälla sand på den, men vet  ni att det kan brinna under marken? Typ i trädrötterna och så? Den släckte vi.
tror jag
Sen fixade vi hem en söt vän som hade fått i sig lite för mycket av det goda.

Och när jag kom hem hade den idioten ätit upp min korv som jag gått å längtat efter hela kvällen. Men det är lugnt, jag hade ändå tappat aptiten...

Madame mint

Madame mint tycker om att leka lekar.


ExPeriment

Kvinnans list vs. mannens fåfänga
tålamodtålamodtålamodtålamod

alla experiment innebär risker.


u-hub

I need mah xxx

skit

Mina vänner har precis gått. Jag sitter sminkar mig. Ska strax iväg till stan. Solen lyser. Livet känns bra ni vet.
Så kommer den där jävla låten på radion. Jag hatar den där jävla låten, ändå höjer jag volymen. Sätter mig i soffan och brister ut i tårar. Jag vet inte varför. Det var länge sen jag grät över dig. Länge sen jag grät över huvudtaget. Det var bara så oväntat. Men nu är låten slut, och jag har ett bord att skruva ihop. Livet känns bra igen.


kärlek

Jag fick lära mig en sak för några veckor sen. Man kan bara vara kär högst 18 månader i rad för att det är påfrestande för kroppen att producera det hormonet som gör att man känner sig kär. Man blir ju utmattad av att ha dom där fjärilarna i magen 24/7 såklart, fattar ju vem som helst. Och tänk då om man är jättesuperduper kär? Då kan man ju antagligen bara vara kär ännu kortare, så att man hinner återhämta sig lite. Tänk om man då typ träffar ens livs kärlek... Då kanske man bara orkar vara kär i några veckor, och man fattar egentligen inte varför man inte är kär längre, för personen ifråga är egentligen allt man någonsin velat ha. Men det känns ju inte längre. Så man dumpar. Sen ångrar man sig.

Jag tror att, om man verkligen älskar någon så vet man att det är den man vill ha ändå. Även om man bråkar, eller inte är kär hela tiden. Jag skulle vilja uppleva den där extrema kärleken, typ viärgjordaförvarandra-kärleken, vihörihop-kärleken, finnsbaraifilmerna-kärleken. Saken är den att jag vill så gärna vara kär att jag kan inbilla mig att jag är det. Att saker är 'meant to be' så att säga. Så hur ska man veta när det är på riktigt?

jag vet inte... bara tänker att det där med kärlek är så jävla överskattat, vet inte om det är värt all möda, för det är ju alltid så fucking komplicerat. Ska kärlek vara lätt? En del har den uppfattingen. Kan kärlek någonsin vara lätt? Kan kärlek någonsin vara rätt? Jag ska bli objektosexuell istället. Jag ska gifta mig med en stor rund röd badboll. Tänk så fint...

Tändstickor

Jag har sagt det här förut och jag kommer att säga det igen. Det är coolt med tändstickor! Det känns så retro på något sätt. Ska man ändå vara så ocool att man röker så kan man likagärna kompensera det direkt genom att tända ciggen med en tändsticka.

Just det...

Pussen går till Hanna.
Ja, jag fick 315 meritpoäng.

pluggis


Jag ska på...


Avslutning 08

Äntligen var det då dags. Dagen vi aldrig trodde skulle komma. Jag kommer ihåg när man var liten och såg på alla de stora niorna och tänkte att de var så stora. De var vuxna. Jag känner mig inte ett dugg vuxen. Jag känner mig faktiskt ganska liten och rädd.

Avslutningen i skolan var bra. Vi fick kakor. Och blommor. Och betyg.
Nu ska jag iväg till sickla och soundchecka inför ikväll.
vi spelar någon gång vid 8. kom, annars får ni spö!
  kolla bara hur farlig jag kan vara lixom!

the lalala bal


dagens ord...

automagisk

när något sker automatiskt, av sig själv, som på ett nästan magiskt vis

Tävling

Gissa min meritpoäng!
vinnaren får en.. puss?

tävlingen avgörs 6/6.


AdVerb

Grejen just nu är att använda ordet oförskämt som adverb känner jag. Typ, du cyklar ofärskämt snabbt eller den här glassen är oförskämt god. Fast favoriten är nog "du är oförskämt snygg".

håller ni inte med?


The best is yet to come, leave the rest undone

Jag gjorde något väldigt sorgligt inatt.
Jag ändrade mitt personliga meddelande på msn.
Första gången sen i augusti...

"K 1992 10 21 - 2007 08 18 (L)"

Ser inte den här glassen oförskämt god ut?

  det var den också...

RSS 2.0