Bom-chica-wawa

G a r e t h   P u g h

Oh oh oh ...

He's giving me the silence treatment



Let's finish what we started

All wired up,
I don't know how I got so tangled ...
Jag kan inte sova och det är ditt fel.

Bipolära Bekännelser

Läser igenom min "dagbok" från 2010.
"Jag är evig. Vi dansar i ett vakuum av färger och ingenting. Jag är svag." - 3/7-2010
Jag saknar att vara sådär konstig. Jag saknar att dansa i min ensamhet och prata med skuggor.
"Alla mina handlingar är totala motsägelser mot varandra. Min existens, min blotta existens är en oxymoron. Jag vet inte riktigt vad som är fel. Men jag skulle inte kunna ha det på något annat sätt." - 16/6-2010

Patience is a virtue

I guess mr. Nice Guy went on vacation
I'm trying this Pennyroyal tea kind of waiting

Love me on thursday

you can't gamble around with somebodys heart
like it's nothing more than a deck of cards

livet är musik är livet

Lyssnar på Chet Baker och tänker på dig...
There will be many other nights like this,  and I'll be standing here with someone new, there will be other songs to sing, another fall another spring, but there will never be another you...

Flow--

I'll play you like the piano,
you and me were ment to be a lovely melody.



Matthew 9:27-34

Ungefär på samma sätt som det är svårt att förstå att universum är oändligt tog det mig lite tid att inse hur fantastisk du är. 9 månader ganska exakt...Förlåt.



"I once was blind but now I see" - Matthew 9:27-34

Black and White Bullshit

Snart kommer regnet som en våg,
och sköljer bort allt som inte är musik...

Amanda Avant

[...] avantgardet kan ses som en gemensam uppfattning kring vissa ideal och värderingar som manifesterar sig i en nonkonformistisk livsstil och som kan betraktas som en variant eller subkategori av det bohemiska. [...]


Om normen blivit att bryta mot normen och vara nyskapande, så är det istället


avantgardistiskt att återgå till äldre tiders stilar och uttryck.





Tänk er en mörk Marilyn Monroe. Med vapen.

Seek and you shall find

I have a dream...

Eggs

You can't eat two cupcakes at the same time.
So you either sulk and have none, or start by eating [just] one.




Ole dole doff baby. Ready or not I'm coming to eat you up.
(Kan inte fatta att jag faktiskt baserar mina beslut på en magic8ball...)

Kill me with your silence

(I have nothing left to say)

You deserve it.


Arithmofobi

Min sifferskräck. Den heter så tydligen. "Arithmofobi".

I w(a)nt you


speedlimit


Muppet Disease

Jag hopps hoppas hoppas att det bara är något slags hypokondrisk psykosomatiskt utspel. Sätter liksom käppar i hjulet för min plan att ha 100% närvaro. Vill inte behöva ligga på soffan och kolla på efter tio med Malou hela veckan. No offense Malou (du är reko), men jag hade kunnat sitta i en studio just nu...
Vart fan är mina ipren?

Luktar lack

Det handlar ju inte bara om mig, det handlar ju om er. Om oss.
Jag har jobbat hårt för det här. För er. För oss. Nu är det upp till er. Jag kan inte göra mer. Så gör någonting.  förihelvete. Jag är så jävla besviken att jag inte ens får fram några ord.

Mer siffror

70 dagar kvar till studenten.

Obsessive Compulsive Disorder

Siffror. Klockslag. Registreringsskyltar. Sidnummer i böcker. Årtal. Datum. Antal besökare på bloggen.
Jag vet ju egentligen att det är fullkomligt irrationellt, så nu ska jag börja göra precis tvärtom. Jag ska skriva tretton överallt.
Ovanför sängen. På spegeln. På fönstret. I min dagbok. På min handled. och här.
13. 13. 13. 13. 13. 13. 13. 13. 13. 13. 13. 13. 13.

You ain't seen nothing like me yet


Runaway bride

Det är skrämmande. 9 veckor kvar.
Sedan är det sportlov, efter sportlovet är det sökningsveckor, efter sökningsveckorna är det temavecka, efter temeveckan är det påsklov och efter påsken är det livenight.
Sedan tar vi studenten.

kanyl

Karolinska universitetslabbet imorse. Först ska jag uppnå en önskad lithiumhalt. Sedan ska jag bara ta blodprov tre gånger om året. Plåstret på min arm skvallrar om vart jag varit. Men det är egentligen ingen som tar någon notis om det. Alla tar jublodprov ibland. Det är skönt att slippa förklara.

you taste like baby

come on, baby, take me to the top
we rise and fall like a wallstreet stock
all we do is fight and fuck.

Northpole+ Southpole-

I   a m   t w o   p e o p l e .

Jag saknar mig själv. Mitt galna jag. Hon som var som en målsökande missil. Hon som hade klackarna i taket, champagne över klänningen och alla blickar mot sig. Den förföriska, oberörda, brutala. Hon som inte snackade utan gjorde. Och gjorde det ordentligt.
Å andra sidan saknar jag inte hon, den andra. Hon som låg på det kaklade bagerigolvet och skakade. Som rökte och hoppades på att få cancer, bara för att hon tyckte att det egentligen inte fanns något bättre att göra med tiden. Hon som började gråta när hon inte hittade vad hon behövde i affären och var ett allmänt nervvrak. Hon som skrämde grannarna med sina psykotiska skrik efter att isolerat sig dagar i sträck... När man inte lämnat lägenheten på över en vecka börjar man seriöst betvivla på att det faktiskt finns en verklighet därute. Att allt egentligen bara är en konspiration. Att den enda som verkligen existerar är du. Sollipsism.
Och du inser att du är helt ensam och patetisk.

Ni ser ju själva vilken lista som blir längst. Så jag får väl nöja mej med att må fruktansvärt tråkigt normalt.
Tills vidare.
- - -
fruktansvärt, tråkigt, normalt.

Stalker Behaviour

I'm not stalking you. I'm just watching what you do.
OCD. OCD. OCD. Kind of.

Einstein+

Allting är relativt men jag är absolut.
En absolut idiot.
(impossible to let go of something you never got to hold on to)

Flashbacks

Vi var i gymnastiksalen. Hoppade på plintar och sånt. Du hade dina turkosa mjukisbyxor på dig. Någon fick ett sms, jag vet inte om det var du eller jag, men vi fick precis veta att jag skulle få åka med dig till Öland. Du hoppade på mig och kysste mig på kinden och var sådär hjärtligt fånigt glad som du alltid blev.
Jag älskar dig fortfarande så att det gör ont.

RSS 2.0