Rough.

Jobbig dag.
Blir väckt av att min mobiltelefon vibrerar. Jehovas vittnen ringer inte bara på dörrar utan ringer även telefonsamtal numera! Skönt sätt att börja dagen på; "psalm 21 johannes döparen ngnting vem bryr sig?". Jag är förfan hedonistisk ateistisk buddhist!? (tror jag är den enda i mitt någotsånär paradoxala slag)
Jag kontrade G's (som hon heter) "tänk vad skönt att leva i all evighet i frid och lycka" med "Jag vill inte leva i all evighet, jag tror det skulle bli jävligt långtråkigt, och såkallad evig lycka kommer enbart att resultera i apati". 
                                                                                                 (4th dimensional transition)
Sedan pantaburkar, (somsagt), besök på Ica Maxi, och jobb. Det är jobbigt att jobba. Iallafall när man har bråkiga kunder och pms. Och mycket att göra. Och infektion i kroppen. Och sömnbrist.

Jag hade nämligen besök inatt. _Halvmåne?

Get a grip, woman.

Får inte, får inte, får inte,
- vill.

LIVE(.se)

Jag är såsåså ensam och miserabel , just nu.
Jag känner mig alldeles för gammal. Har till och med stela leder (!).
Jag  har  jobbat  sent.                Jag   kommer   hem.                   Jag    är    ensam.
I en alldeles för stor och tom lägenhet. Jag inte bara är ensam, utan jag känner mig även ensam. Jag har ingen att ringa, (problemet är väl inte att jag inte har någon att ringa, bara ingenting att säga), ingenstans att ta vägen, ingenting särskilt att göra. Jag ska läsa lite, sen ska jag sova. Imorgon ska jag panta burkar, handla mjölk och andra nödvändigheter, sedan jobba lite mera. 
Det är så livet kommer se ut. Eller hur?

fyfan. (vBlalans.)

Snart är det iallafall hultsfred-dags,
det är bara vecka 28, även kallad skärselden, limbo, stora svarta hålet, enträgna jävla tomhet som man hysteriskt måste kämpa för att fylla med sysslor. Och när den väl är över så kommer det att kännas som att ha färdats genom ett vakuum. Som om det aldrig ens var där. Och man kommer ut på andra sidan, som man gör i de där jättesnabbatågen som finns i bl.a. Japan och Frankrike. Men när man väl är där i tunnlarna är det så jävla mörkt. Alltid på väg någonstans. Visst?

Vakuum. Liv. Tomhet.

(Klockan är halv tolv och Amanda förvandlas till pessimist-svin.)


Little of your time,


My lack of varietreeesss.fn.triss.mussla.

Heje. Jag är fattig. Hejdå.

Topptrelista. Saker som är obehagliga.

1. Hosta och halsont. 2. svarta bussar. 3. Folk som cyklar tyst.

prrräh.Mvhu`?

Det börjar bli ett problem. Jag ska prata lite. Jag pratar aldrig om mig själv. Tydligen? Chefen tycker att jag är bra. Känns bra. Knarkar bekräftelse. Det är sommarlov och jag känner mig inte alls fri. Jag tror inte jag vill känna mig fri. Kedja fast mig. Ner på marken. Trampa lite?

Mosquito

Jag har övat upp mina NinjaSkills i helgen på väl förtjänta myggäckel, tjänat lite deg genom att servera på ett bröllop, lapat sol och lekt kollektivliv. Nu är jag påväg hemåt, tåget är försenat.

Fido.

Jag tror att jag är svår.

pfft.

Jag borde döpa om min blogg till klagomuren.

Inspire.

:: Det finns för mycket plats för eget initiativ att jag blir lamslagen. :: "...men du är en toppentjej X":: MSPSmFYRATJUGOSJU::buckle up :: Jag har inte ens någon läslust :: ontveenkooltaemtnocneo:: ANAGRAM :: ANGRANAM :: ÖD :.

solen, kom tillbaka, vadfan ska man göra? vänta.
jag är trött. i allmänhet. (på att vänta i synnerhet.)

InteOkej.

Det kommer bli en konstig somsomsommar.
Andra sommaren.


(Hur länge?.)


förbjuden.förbluffande.fulländning


Det var vi som kastade ...


Placebo date efterlyses!

Yes, ni hörde rätt, Placebo kommer till Stockholm nu i höst, fredag den 13 (Iiih!)  november. 395 svenska riksdaler är vad en biljett till detta spektakulära event på Annexet kostar, och bäst av allt, du har ju chansen att gå med mej?

Kan bli kul!?

Gammal favorit; every me every you  - Placebo

(okej, jag ska vara ärlig, jag har inga kompisar.)

PhishFuck.

Folk som säger att pengar är problemet begår ett stort misstag.
Pengar är inte problemet, vi är.

Pengar är bara en naturlig utveckling som ger uttryck för människans girighet. Pengar har uppkommit därför att de ger upphov till en underlättad handel. Kapitalism hade naturligtvis fortfarande existerat även om marknaden fortfarande hade regerats av byteshandel. Visserligen är det svårare att bygga upp och lagra ett materialkapital på samma sätt som med ett ekonomiskt kapital, men själva fenomenet hade fortfarande förekommit därför att människan har en underliggande instinkt att samla. Själva samlandet är från början en mycket primitiv förmåga härrörandes ur en överlevnadsinstinkt vars syfte är att förbereda inför eventuella framtida problem, hinder och svårigheter.

Denna vilja till välmående och välgång är väl inte något svårförståeligt för någon, men när välgången övergår i överflöd och vår överdrivna konsumtion överbelastar jordens resurser och saker såsom kollektivt ägande faktiskt existerar förstår jag inte riktigt längre varför vi fortsätter att agera som vi gör. Att folk exempelvis går och köper böcker när det faktiskt finns bibliotek är i mina ögon helt jävla korkat rent utsagt, när man väl börjar tänka på det.

Vi är väl medvetna om att ett problem existerar. Pengar är inte problemet, vi, mänskligheten och vår dåliga självinsikt, är. Vi anser oss vara såpass högt utvecklade att vi praktiskt taget inte ens betraktar oss som djur längre, när sanningen är att våra mest primitiva och fundamentala instinkter är så djupt rotade att hela vår samhällsstruktur bygger på girighet.



Självklart finns det många andra faktorer som spelar in också. Tyckte bara att just denna var extra tänkvärd ...

Just nu;

Världens mest opretentiösa * blogg.
(* +tråkigaste och mest negativa)


<that's right, you're reading it.>

Jag har vrldens mest seriösa rubrfiker.

Hur fan kan man bli förkyld i juni?
Det är det nog bara jag som kan.

Bittersweet symphony

Det vi har skapat. Det är så vackert, i all sin fulhet. Det är så fult.

DramaQueen

Jag vet, jag vet. Lyxproblem.

telet

Det är skönt att sucka ljudligt. Att sucka och rycka på axlarna. Att sucka ljudligt åt världen. Och åt tyngden över mina axlar. Åt tyngden av världen över mina axlar. Det är nog dags att jag återupptar bekantskapen med min gamla vän televisionen.

Leukemi.

:(

Generation:Självupptagen

Jag känner mig nihilistisk. Jag känner mig, arg. Och frustrerad, Rastlös.
Livet kan börja. Nu. 123.

allting är så jävla tråkigt.

Hypnagogi.

Jag fick ett minst sagt trevligt uppvaknande.
Pussar på och i min panna.              (mest i)


Jag är mästare på kryptiska inlägg

Amanda

hur snyyggg, får man VARA!?

12:21amJenny

inte lika snygg som jag i alla fal..

förbjudet

12:21amAmanda

Hahahaha 

:D:D

12:21amJenny

borde sitta inspärrad i alaska

12:21amAmanda

tummen upp!

12:21amJenny

men jag bröt mig ur för några år sen

12:21amAmanda

nästa gång jag ser dig ska jag ringa polisen alltså :o:o

12:22amJenny

fick skjuts av några pingviner

till sydafrika,

gick restem av vägen..

12:22amAmanda

oj jävlar, va snabb du är!

12:22amJenny

jag vet, men det tog ett tag asså

var tror du att jag fick mina maffiga muskulösa ben ifrån?

och mina pingvinliftskillz?

00:27Amanda

haha, va?

pngvinliftskillz? :P:P

00:27Jenny

are bra ;);)

00:29Jenny

kändes jävligt onödigt att få skjuts från alaska till sydafrika dock

00:30Amanda

jo jag förstår det

00:30Jenny

jävla sjölvupptagna b-fåglar..

00:30Amanda

men alltså, dom där pingvinerna ska man aldrgig lita på

verkligen

kan inte ens flyga liksom

00:30Jenny

shit asså..

00:30Amanda

och dom kallar sig för fåglar

ppffft!

00:30Jenny

pffffffffffttt!!


Ps!(PJ<3)

Fick nyss en återinsikt. Ville bara dela med mig.
Pearl Jam är så jävla bra. Och tomatsoppa är gott när man är bakis.
Att doppa brödbitar i. Tänk va gott va. Mm!

Du är kär i mig, du vet bara inte om det ännu.

Snart. snart. snart. Den här gången ska bli annorlunda. Den här gången spelar jag bara mot mig själv. Vem satsar högst?

ODesire.S.til.Rent.


Pb*lusch.*

Jag är stressad därför att jag inte har någonting att göra. Paradoxalt.. Snart är det sommar, och jag är nog den enda i hela kunskapsgallerian som inte är glad över det faktumet. Vad fan ska man göra då? (Inte direkt så att jag är thrilled över att gå i skolan, missförstå mig rätt)

RSS 2.0