And I can tell it's monday.

Idag fick vi leka lekar och sjunga sånger. Om svininfluensan och Michael Jackson och "månen mörknar. vråken. punkten. bom bom bom." Och dyrka oss själva, eller, snarare varandra, med offersånger. "Amaaaaanda".
Och det var rea på Monki, så vi rusade dit på lunchrasten, alla upptagna i något sorts shoppingkoma. Jag köpte en jacka för 60 kr, en body för 20 och en skjorta för 20 kr. = Väääärt.

Jag drack två chai-lattes och åt två såna där syndigt goda chokladkakor. Fyy.
Jag är sjuk.                                               (Svininfluensan?)

Och jag är kär. I Bon Iver – Flume  (så fantastiskt vackert passande flageoletter).
POSS.

I've got soul but I'm not a soldier

Jag är minsann en riktig lurifax! Självklart åkte jag till eriksdalsbadet, inte mitt egna fiktionella henriksdalsbad. Lykke Li var kvällens drottning och vi skickade flaskpost till Johnossi. Om inte min mobil var trasig så skulle jag langa upp massa bilder, men det får bli en annan gång!
Just nu är jag i skolan, vi ska ha föreläsning med en sköjig improvisations-skådis/musiker. Tata!
((ps, spelning på fredag))

Tjillevippen!

Om 6 minuter går bussen mot slussen som jag ska ta för att bege mig mot henriksdalsbadet och POPAGANDA. Mjaurrr!
Jag återkommer med vidare rapporter.

Vävkaos,

Du får mig att vilja erodera. Långsamt ge vika och förtvina. Att nöja sig är att ge upp.
Men det skulle vara det finaste förfallet någonsin.

blo.

Idag har jag. ; 1Spenderat alldeles för mycket pengar, på, till synes, ingenting. 2Gått alldeles för långt i alldeles för höga skor. 3Klippt i mitt hår, vilket resulterat i att jag numera liknar något, typ, Ronja Rövardotter? 4Varit arg. och ledsen. och hungrig. och illamående. och jätteglad. och stressad. och arg. 5Insett att jag inte kan lita på mig själv.

Dahens qmartis

Ingenting är så lätt att det inte blir svårt, om det görs motvilligt. (Sett i min mattebok, ironiskt nog efter att jag avlagt en tung suck.)

Det är tur att hon finns.


Nausia.

Så rätt att du är fel. Jag mår illa.

Fjärilarna i magen blir gröna.


Alla älskar presenter

I tisdags fick jag en väldigt fin present av en väldigt fin vän. Ni kanske redan vet hur mycket jag älskar paraplyn? Och igår fick jag en fantastiskt gåva av en fantastisk vän. A Briefer history of time, av Stephen Hawking och Leonard Mlodinow.



Och idag fick jag en överraskning av mig själv. En till bok. Marilyn Manson - Den långa vägen ur helvetet, med Neil Strauss.

Helt oförtjänt. . .

Oturligt nog så fick min nyblivna naturkunskaps-lärare syn på att jag gick och bar omkring på den förstnämnda boken, så jag anar att jag möjligen höjt förväntningarna lite. Bara en aning. He.. eeeeh.
Ingen PRESS.

2 år.

S a k n a r   d i g   v ä n n e n .  .  .
 
... O c h  ä l s k a r   f r u k t a n s v ä r t.

Chaaahahaha-haaaarliiieeeeee

När jag var på Ica i hultsfred och hade köpt en cornetto så fick jag ett infall. (Man drabbades av många sådana i festivalfylledimman) Jag hade lite ont i huvudet (jo, man drabbades mycket av det också, då varje dag var "dagen efter") och tänkte att jag skulle sätta glassen mot pannan för att lindra värken, och vips! Så förvandlades jag till. En ENHÖRNING!?



Det var dock ingen som fattade mitt skämt när jag började flämta
 "chaaaaarliiiieeeee, we gotta go to candy mountain, charlieee!!"
Så kolla på videon nu, så jag slipper känna mig dum igen.

Nattliga Aktiviteter.







F r i t t   F a l l   -   F r i   T o l k n i n g .

System Of A Down – Vicinity of Obscenity

Godnatt!

DomRåvs.


Svårmod.

Du sitter inte där.

Där du har suttit hela kvällen.

I mina tankar.


Det är väldigt mörkt.

Och jag förstår inte hur jag kan vara så ensam.
När jag har så väldigt många fina vänner.


Rosebud.

Jag funderade på en sak när jag vaknade imorse...
Törnrosa måste ha känt sig så jävla äcklig när hon vaknade. Jag menar, hur många år sov hon egentligen? Tusen? Hundra? Jag tvivlar på att ElakaTanten tillät henne att borsta tänderna innan hon fördömde stackarn till evig sömn. Jag vägrar att ens ge katten en morgonandedräktspuss, och så kommer det en jävla prins och ska söla ner henne när hon ligger och sussar sött. Eller kanske inte så sött. Efter 1000 år så förmodar jag att man snarkar rätt hårt... Prince Charming, kan vi ta det en annan gång? Jag skulle bli rätt arg. Tagga ner killen, låt mig sova!?
                                                                   ... typ.

((Bild från dvdforum.se))


Ystrday.


Det var riktigt mäktigt igår, min taffliga mobilinspelning gör dem definitivt inte rättvisa, och nu är jag ännu mer sugen på att lära mig spela cello.
Jag drömmer om Cello, Saxofon och Harpa!
Men först och främst tänkte jag införskaffa en billig plastfiol från typ Rusta. Någon mer än jag som sett det här något omtalade klippet från Svt's musikministeriet?
(hittade även det här, lite småkul!)

Pingviner kan inte flyga :(

Hungrig men kan inte äta. Ledsen men kan inte gråta. Trött, men kan inte sova.

From the I to the Am

Gårkvällen spenderades först inne på södermalmstorg, stockholms stadsmuseum framför 60-talsfilmen "En kärlekshistoria" för att sedan dra sig hem till mig med trevligt sällskap, kaffe och chokladbollar.

Jag älskar Stockholms Kulturfestival!  Ikväll ger exempelvis Apocalyptica gratis konsert på gustav adolfs torg vid 21.45 (om jag inte mistar mig på tiden). För er som inte hört talas om detta finska band tidigare så kan jag upplysa er om att det är klassisk musik med mycket stråkar kombinerat med metal! Lagom eklektiskt och helt i min smak.
Apocalyptica – Quutamo .
Och i Rålis visas utebio, ännu en klassiker "Pianot".


(Bild från popaganda.se/blogg)

Popaganda har nyligen även gått ut med glada nyheter!
Förutom Lykke Li, MGMT och Johnossi som redan klara favoriter så kommer Jenny Wilson, Suburban kids with biblical names, El perro del mar, Wildbirds & Peacedrums.  (Hurraaaa!)

Nu ska jag strax knata över till min kära kusin, trummis och partner in crime Sofia och hjälpa henne plugga inför intagningsprovet till Rytmus trumslagarlinje imorgon! Aaaah^^


Grattis till världens bästaste Tom.!

Nu ska jag berätta en kort historia. Om min vän Tom. Världens bästaste Tom. För det är så att, han fyller 18 stora år, idag! Grattis!

Snipp snapp snut, så var sagan slut!

Du.

Man kan inte stava till DUM utan ett du.

Du är så DUM.


DUMMADUMMADUMMA.

kossa.


silent humm

Hur många har liksom jag hört Muse's senaste singel och fått deja vû känslor?
Muse – Uprising

Inte för att det inte är bra, nejnej, det är precis som vanligt (med betoning på precis som vanligt) snuskigt bra. Men man kan ändå höra en utvecklig. jojo. Hursomhelst, check it out. 3 av fem toasters, typ.

ImseVimseSpindel tappade tråden!

Kräftskivan var riktigt rolig i år. Så jävla rätt, bara! Vad kan man säga? uppdaterar med bilder senare.

Without a trace.


(enough said.)

Månskärvor

Oförmågan. Det är oförmågan som är värst. Det känns som att blivit tömd på innehåll och det bara ekar. Ekar oro. Ekar ont. Jag tog mig nästan till bussen.

Men jag slutade på köksgolvet iallafall. Jag tror att det är ett sjukdomstillstånd.. Det sa i alla fall kuratorn. Jag brukar kalla det för mental feber. Det är ingen som riktigt vill förstå.

Ikväll ska jag supa. väldigtkonstruktivt.


gurgel gudrun

Imorse var jag populär häst. (Eller, eftersom jag vaknade för tio minuter så menar jag just nu, teknsikt sett.) Missade samtal och sms-inkorgen överfull. Igår lekte jag Bridget Jones och saltade min kaka med tårar. Jag ska äta mer kaka till frukost. Och bara sitta här.

Kanske sätter jag på teven också.

Farväl fröken svår.(?)

Vet faktiskt inte alls vad jag håller på med.
Spelar inga spel. Kastar mig handlöst. Så vad förväntar jag mig annat än att falla?
Jag tror att jag redan är för skadad för att bry mig.



Nu ska jag äta fett mycket kaka och se om det går någon dålig romantisk film på teve.

Passande.

can't stop thinking. about. ***

click it, bitches!

Vatten.

Ganska lycklig. Trots allt.

A bucket on the floor

Idag är det riktigt fint väder, och eftersom min mormor är en tjurskalle så har vi avbokat den studiofotningen vi tänkte ta på tre generationer. Jag klagar inte, känner mig bara objektifierad i vilket fall som helst. Ska istället lägga mig på balkongen och läsa fram tills dess att vi ska in till sturehof och dinera. Jag gillar inte stureplan. puss.

MjuaU.T.P.D

varma, ljumma, ömma vattensmekningar. Ångestdämpande älskade stråkar. Saknar?

Illa.mående.bra.

omtumlad.
detox.


Cinderella~

Jag känner mig lite som askungen. När klockan slår tolv bryts förtrollningen. Jag får iallafall låna en prins av ellen att hålla i handen när glasskon börjar skava.

Hedonism.

Allt som finns är här och nu. Har alltid varit någon annanstans. Ge mig en diagnos säger jag, ung och dum säger dom. Reggretion. Vill inte växa upp. mer. Växa ner?

Det är nog det jag gör. Jag krymper.

Gissa staden!

Just nu lämnar jag en stad bakom mig, där bussen gjorde ett stopp, vilket för mig innebar pressbyrån! Och ja, ni tänker nog vad jag tänker, deras kaffe är fortfarande lika värdelöst, oavsett vilken stad man befinner sig i.
Denna stad är i vilket fall som helst antagligen mest känd för att ha en öl uppkallad efter sig, och ölen är väl i sin tur mest känd för att vara billig. Någon som kan gissa?

Bohemian Lifestyle.



Taggar till!

Ödet ville ha mig på en 13:30 buss till Göteborg.

Det blir U2. Jag hoppas att dom är riktigt diviga och sena! Jag är nämligen framma vid terminalen med fult namn en halv timme efter utsatt tid för konsert start! Marilyn Manson var nästan en timme sen, och Rihanna 40 minuter, så jag hållerhållerhåller tummarna! Chiiie-haaaez!

Börjar knata och hoppas på det bästa

.

RSS 2.0