C D F

Besökte utställningen "Kvinnor utan män" av Shirin Neshat på kulturhuset idag.
Jag älskade det suggestiva i filmatiseringarna men hade önskat mer av den klockrena symboliken och det experimentellt konstnärliga i framförandet av filmerna som tar sig form i "Mahdokt".


Kulturhusets - Kvinnor utan Män

Utställningen är baserad på en bok med samma namn. (Vilken både jag och I blev fruktansvärt sugna på att läsa)
Fyra kvinnor kämpar för individuell frihet i ett 1950-tals Iran där kvinnor förtrycks. Parallellt med detta kämpar landet även för sin frigörelse. Mer tänker jag inte berätta.
Jag tycker ni ska vara lite kulturella och ta reda på resten själva istället!
(Och tacka pappa staten för subventioneringen! PUSS)


Kommentarer
Postat av: greger

verligen man borde passa på när det fortfarande är gratis! själv var jag på cosmonova. visserligen med klassen men ändå. så bra!

mjaaaaaaau. vill du vara lite kultish med mig på höstlovet? besöka tekniska museet och gå på 4dbio om det finns? annars åka till nordiska maybe. eller nåt annat skojsiii :)

2009-10-15 @ 13:59:34
URL: http://mcaleveys.blogg.se/
Postat av: MissMagicGirl

Låter som en intressant utställning. Kanske borde gå på den...

2009-10-15 @ 19:35:27
URL: http://missmagicgirl.wordpress.com
Postat av: greg

sv: gatan i satan va fint <3 den vill jag höra liiiiive? :)

2009-10-17 @ 14:40:57
Postat av: anna

den vill jag se!

2009-11-04 @ 23:37:59
URL: http://aaccz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0